දරුවන් අයිති කාටද -2

දරුවන් අයිති කාටදැයි අපි ප‍්‍රශ්න කළෙමු. දරුවන් දෙමාපියන්ට අයිති යැයි දෙමාපියන් සිතන නිසාම එය එසේ විය හැකි දැයි ප‍්‍රශ්න කිරීම අපගේ මූලික අරමුණ විය.

දරුවන් සම්බන්ධයෙන් තීරණ ගැනීමට දෙමාපියන්ට අයිතියක් නැතැයි ඉන් නොකියවෙ. එහෙත් ඒ තීරණ ගත යුත්තේ හැකිතාක් දරුවන්ගේ ද සහභාගිත්වයෙනි.  උන් සම්බන්ධයෙන් ඇති සහකම්පනයකිනි.  උන්ගේ අනාගතය ගැන ඇති කැක්කුමකිනි.

දෙමාපියන්ට ඉක්මණින් සසරින් එගොඩ වීමට වත් තමන්ගේ ලොකුකම් පෙන්නීමටවත් නොවෙ.

එසේ තීන්දු තීරණ දෙමාපියන් විසින් නොගන්නා විට හෝ ඊට ප‍්‍රතිපක්ෂව දරුවන්ට හානි දායක තීන්දු තීරණ උන් විසින් ගන්නා විට ඊට මැදිහත්වන්නට සංවිධිත සමාජයට හැකි ය.

එහෙත් එයින් අදහස්වන්නේ දරුවන්ගැන ඇල්මක් ඇති දෙමාපියන් මත බලාධිකාරී ලෙස තීන්දු පැටවීමට රජයට හෝ සංවිධිත සමාජයට අයිතියක් ඇත යන්න නොවෙ.

සාමාන්‍යයෙන් ඉදිරිගාමී සමාජ දරුවන්ගේ අයිතිවාසිකම් වලට ද දරුවන් සම්බන්ධයෙන් දෙමාපියන්ගේ අයිතිවාසිකම් වලට ද ගරු කරති. ඒ අතරම දරුවන් සම්බන්ධයෙන් දෙමාපියන්ගේ යුතුකම්ද දක්වා සිටිති.

යම් මැදිහත් කිරීමක් කරන්නේ ඒවා ඉටුනොවන විට හෝ අර්බුදයකට ගිය විට ය.  උදාහරණයක් ලෙස මනස ලෙඩවි සිටින පියාගෙන් හෝ මවකගෙන් යම් හිරිහැරයක් දරුවාට සිද්ධ වෙයිනම් ඒ ගැන සොයා බලන්නට මැදිහත් වන්නට සංවිධිත සමාජය සකස් වි තිබෙ.

(ජූජක බමුණාට තම දරුවන් දන් දෙන්නට වෙස්සන්තර ගත් තීරණය සංවිධිත සමාජයක මැදිහත්වීම අතිශයින් අවශ්‍යව තිබුනු අවස්ථාවකි.)

එහෙත් දරුවන් හැදිය යුත්තේ කෙසේ ද ඔවුන්සම්බන්ධයෙන් කළ යුතු අනෙකුත් සියලු මෙ මෙ ආකාරයෙන් කළ යුතු යයි කියමින් ක්ෂුද‍්‍ර කළමනාකරණයක් කිරීමට එවන් සමාජ කටයුතු නොකරති.

උදාහරණයක් ලෙස ඉරිදා ඉගෙන ගත යුතු ද නැත්ද පන්සල් පල්ලි යා යුත්තේ කවදා ද කොයි වෙලේ ද වැනි සිල්ලර කාරණා සම්බන්ධයෙන් සංවිධිත සමාජය නීති පනවන්නේ නැත.

දරුවන් අයිති දරුවන්ට ය. අප දෙමාපියන් ලෙස ද සංවිධිත සමාජය ලෙස ද උන් සම්බන්ධයෙන් උන් ලොකු මහත් වන තුරු තීරණ ගන්නා බව සැබෑ ය. එහෙත් උන්ගේ මුලු ඉරණමම අනතුරෙ හෙල න තීරණ ගන්නට ඒ මගින් අපට අයිතියක් ලැබෙන්නේ නැත.

දරුවන් සම්බන්ධයෙන් අප කටයුතු කරන්නේ කෙසේ ද යන ප‍්‍රශ්නය සමාජයක් ලෙස අප කොතරම් දියුණු ද නැත් ද යන්න හගවන හොඳම දර්ශකයකි.

ඒ නිසාම ඒ ගැන සැළකිලිමත් වීමත් සංවාදයේ යෙදීමත් ඒ සම්බන්ධයේදී වඩාත් නිවැරදි වීමත් අතිශයින් වැදගත් ය.

Posted in: Uncategorized
39 Responses → “දරුවන් අයිති කාටද -2”

  1. dawkinssdodo

    June 16, 2010

    Reply

  2. Suranja

    June 16, 2010

    බොහොම හොද කාරනාවක් බ්යොන්ඩ්ෆ්‍රම් මතු කොලේ. මට අවුරුදු 26 මම ලන්කාවේ ඉගෙන ගෙන වැඩ්දුර අධයාපනයට එන්ගලන්තයට ආවා. එහි දි මට එන්ගලන් කෙල්ලෙක් හමුවුනා. මම මේ කෙල්ලට පන වගේ ආදරේ කෙල්ලත් දැනට එහේම තමා. නමුත් අපේ අම්මා කැමති නැහැ. මම එයාව බදින වට. තාත්ත ට කියන්න දෙයක් නැහැ.
    එයාලා කියනවා පිටරට ගැහැනු, එයාලා වයසට ගියා ම සලකන එකක් නැහැ ලු. මම වේනස් වේව් ලු, රටේ නැති කතා.
    මහ කරුමයක් නේ මට වුන්නේ. මෙයලා නිකන් අපි ව මේ ලොකෙට බිහි කොලේ හරියට plane කරල වගේ.ඔන අද අපේ සුරන්ග පුතා. ඔන අද අපපේ දේවිකා දුව……අන්තිම ට දරුවන් අනාතය.

    Reply

  3. Ritigala Jayasena

    June 16, 2010

    Excellent reasoning BF! I hope your posts will slowly open up currently closed minds on the other end of the spectrum, if they read your posts in earnest.

    Regardless of whether parents are convinced that religious education is good for their child or not, all sensible parents should understand that governments should not impose “sharia” type laws in a parliamentary democracy.

    I have a an extreme view of this matter and I believe that it is possible to replace the moral frameworks provided by today’s world religions with ethical frameworks that does NOT require “slavery of the mind” (i.e unquestioning faith) rather those ethical frameworks could be based on worldly concepts like discipline, respect, compassion, love etc. Unlike unproven concepts such as God, Karma, Heaven, Hell, Afterlife, etc, no one can easily challenge the validity of discipline, respect, compassion, love etc. Even though religions have “hijacked” these worldly concepts and associated them with their unworldly Gods and Karma, their emphasis is the allegiance to unworldly concepts and their priority is not the worldly concepts. Due to this exact reason, religions breed more and more followers who do not care for discipline, respect, compassion, love but their allegiance are with unworldly concepts that does not serve any worldly need. The ‘love’ that should be directed to the fellow human beings are directed towards metaphysical entities due to the group-think promoted by organized religion. This is a LOVE that is LOST!

    More of my thinking is found in this post http://sites.google.com/site/minorityworldview/discussions/ritigala-jayasena/slavery-of-the-mind

    However, one does not need to have extreme views like me in order to understand the limits of a governance to curb the freedoms of its citizens.

    Reply

  4. Pukkusathi

    June 17, 2010

    “ජූජක බමුණාට තම දරුවන් දන් දෙන්නට වෙස්සන්තර ගත් තීරණය සංවිධිත සමාජයක මැදිහත්වීම අතිශයින් අවශ්‍යව තිබුනු අවස්ථාවකි.”

    හැබෑටම ඔහෙලගෙ සිවිල් සමාජෙ ඒ කාලෙ තිබුණ නම් වෙස්සන්තරගෙ කාලෙම ‘ගෞතම’ට කෙළවල අරින්න තිබුණනෙ. එහෙම උනා නම් අද වෙනකොට ‘ගෞතම’ත් නැහැ බුද්ධාගමකුත් නැහැ…ඔහෙලට කිසි කරදරයක් නැතුව ආතල් එකේ ඉන්න තිබුණ.

    ආමේන්!!

    Reply

    • beyondframe

      June 17, 2010

      වෙස්සන්තර විත්ති කූඩුව නැංවූ පලියට බුද්ධාගම අවසන් වෙන්නේ නැහැ. බෞද්ධ සාහිත්‍යයත් බෞද්ධ ධර්මයත් එකට පටලව ගත්තහම ඕක තමයි යාලුව වෙන්නෙ.

      ඒකට මහා වංශෙත් එකතු කරගත්ත නම් බඩුම තමයි!

      බුද්ධාගම ගැන දැන ගන්න බුදුබණ අසන්න. මෙතැනින් පිවිසෙන්න.

      http://beyondframe.wordpress.com/2010/05/27/10may27/

      Reply

      • Pukkusathi

        June 18, 2010

        @ BF,

        මෙතන අඩුවකට තියෙන්නෙ බුදු බණ ගැන තියෙන දැනුමෙ නෙමේ ඔහේගෙ සාමාන්ය දැනීමෙ. ඔහේට නොතේරුණාට වෙනින් ඕනෙම ළදරුවෙකුට තේරෙනෙ දේ තමයි පුක්කුසාතී ඒ කතාව කිව්වෙ සෝපාහාසෙට කියන එක. උපහාසෙට කිව්ව දේ වචනාර්ථයෙන් ගන්න ගිහිං වෙලා තියෙන්නෙ ඔහේ ඊට වඩා ජෝක් එකක් වීම විතරයි.

        වෙස්සන්තර හිරේ යැව්වට බුදු දහම ඉවර වෙන්නෙ නැහැ කියන එක ආයෙ අමුතුවෙන් කියල දෙන්න ඕනෙ නම් නැහැ තමයි. හැබැයි ඔහොම කියන BFම තව පොර ටෝක් එකකුත් දීල තියෙනවනෙ බොදු සාහිත්යයි බුදු දහමයි පටලව ගන්න හොඳ නැහැ කියල. දැං ඔය පොර ටෝක් දෙන BFට පුළුවංද වෙස්සන්තර විත්ති කූඩුවට නැංවූ පළියට බුද්ධාගම අවසන් නොවන වග බෞද්ධ සාහිත්යෙන් තොරව පෙන්නල දෙන්න. අනේ BF, පුළුවං නම් ඔප්පු කරල පෙන්නන්නකො බලන්න කොහොමද එහෙම වෙන්නෙ කියල. අපිත් ආසයි දැන ගන්න.

        ආමේන්!!!


      • beyondframe

        June 18, 2010

        පිවිසුම දීලත් කියෙව්වෙ නෑ නේද? කියවල බලල එන්න. එතකොට නැවත නාවත් තේරෙවි.


      • Pukkusathi

        June 18, 2010

        උත්තරයක් දෙන්න ඕනෙවට මොනව හරි ලිව්වට හරි යන්නෙ නැහැ කියල ඔහේට තේරෙනව ඇතිනෙ. ඒ හින්ද බොරුවට එකම උත්තරේ ආපහු නොදී වෙස්සන්තර හිරේ යැව්වට බුදු දහම ඉවර නොවෙන වග ඔය බුදු හාමුදුරුවො ගැන තියෙන සාහිත්ය වර්ණනාවන් ඇසුරු කර නොගෙන පෙන්නල දෙනවද. ඒක අදාළ ලිපියෙ පෙන්නල දීල තියෙනව කියල ඔබ හිතනවනම් ඒ කොතනද කියලත් පෙන්නනවද. වෙස්සන්තර හිරෙ යැව්වට බුදු දහම ඉවර නොවෙන වග මම නම් තේරුම් ගන්නෙ බෞද්ධ සහිත්යයෙ තියෙන, ඔහෙලගෙ පුහු බුද්ධිවාදෙට අහු නොවෙන බුද්ධ වර්ණනාත් ඇසුරු කරගෙන.

        ආමේන්!!

        - පුක්කුසාතී.


  5. Rakhitha

    June 17, 2010

    IMO: The question should be not ‘who own children’. Or should parents make decisions behalf of children? because they have to until children grow up. But the more important question is, when they make decisions whose best interest should the decision serve?. For me at least the answer is obvious.

    Reply

  6. Taboo Subjects

    June 17, 2010

    බුදු බව ලබා ගැනීම උදෙසා තම බිරියගේ හෝ පුතණුවන්ගේ අදහස් නොවිමසා (පුතණුවන් බිලිඳකු වීම අතුරු කාරණයකි), ඔවුන් හැර යාම ද දැඩිව විවේචනය කළ යුත්තකි. බෞද්ධ මූලධර්ම වාදී වල්ලා වරු නම් මෙහෙ වරදක් නැතැයි කියනු ඇත. සිද්ධාර්තගේ වුවද, ඔහුගෙ පෙර භවය වූ වෙස්සන්තරගේ වුවද වැ‍රැද්දට වැ‍රැදයැයි කීමට අප පසු බට විය යුතු නැත. අවසානාවකට අද කාලයේ බෞද්ධ යැයි කියා ගන්නා අයටද බුද්ධාගම ඉගැන්වීමට අබෞද්ධයකු වන මට සිදු වීම ඛේදාන්තයකි.

    Reply
    • බිරියගේ අදහස් විමසන්නේ නැතිව ගිය බවට ඉන්තේරුවෙන්ම කියන්නේ කොහොමෙයි?

      Reply

      • vibuthi

        June 17, 2010

        //බිරියගේ අදහස් විමසන්නේ නැතිව ගිය බවට ඉන්තේරුවෙන්ම කියන්නේ කොහොමෙයි?//
        ඔබගේ පැනය ඉතා අගය කොට සලකමි
        සිදුහතුන් අබිනිශ්ක්‍රමනය කරදී බිරිඳගෙන් විමසීම අනවශ්‍ය බව නොපවසා ඔහු ඇයගෙන් විමසා ගියබව අඟවන්ට තැත් කිරීමද ඉතා වටී
        දරුවන් දෙමාව්පියන්ගේ තනි කැමත්තට දන් දීමටද ඔබ එකඟ නොවන් බව එයින් හැඟවේ

      • “දරුවන් දෙමාව්පියන්ගේ තනි කැමත්තට දන් දීමටද ඔබ එකඟ නොවන් බව එයින් හැඟවේ”

        පැහැදිලිවම. දරුවන් දන් දීම ඒ කාලයේ (ජාතක කතා ලියවුණු මධ්‍යකාලීන යුගයේ) පුළුවන් වුණත් දැන් අනුමත කරන (නීතියෙන්) දෙයක් නෙවෙයි. ඒ හින්දා වයස 16 ය අඩු දරුවන් මහණ කිරීම / සුන්නත් කිරීම / සලාත් නොකළ විට තැලීම අනුමත කරන්න බෑ. බුද්ධාගමේ තියෙන ලස්සනම ගතිය තමයි ශාසන්යේ / බුදුන් දවස වැරදි පිළිවෙතක් ඇතිවුනා නම් බුද්ධිමය සංවාදයකින් එය නිවැරදි කර ගන්න‍ට තියෙන හැකියාව.

        බියොන්ඩ් ෆ්‍රේම්ලා බුද්ධාගම පතුරු ගහන්නට කලින් මේ ගැන හිතනවා නම් හොදයි. පතුරු ගැසීමෙන්, සංඝයාට අපහාස කිරීමෙන් මේක කරගන්න පුළුවන් කියල හිතනව නම් ඒ මැටි හරක් ඇරෙන්න බුද්ධිය කියෙන කෙනෙක් නෙවෙයි


      • Pukkusathi

        June 18, 2010

        “දරුවන් දෙමාව්පියන්ගේ තනි කැමත්තට දන් දීමටද ඔබ එකඟ නොවන් බව එයින් හැඟවේ”

        මං පොඩි එකා සංදියෙ (ඒ කියන්නෙ නමසිය බර ගණන්වල) අපේ අම්මයි අප්පුච්චයි දවසක් මාව ලඟට කතා කොරල බොහොම කරුණාවෙන් කිව්ව මට බොහොම වැදගත් තීරණයක් ගන්න වෙලා තියෙන බව. මං හිතන්නෙ ඒ සංදියෙ මට ඕන්නම් වැඩිම උනොත් අවුරුදු පහක් ඇති. කොහොමින් හරි මගෙත් තියෙන පැහිච්ච කමට ඇහුව ඒ මොකක්ද කියල. උන්දැ පස්සෙ මට තේරුම් කොරල දුන්න අධ්යාපනයේ තියෙන වටිනාකම සහ මට හැමදාම කැළේ පැනල සෙල්ලං කොර කොර ඉන්න බැරි වග. ඊට පස්සෙ උන්දැ පොඩි පවර් පොයින්ට් ප්‍රසන්ටේශන් එකක් දාල පෙන්නුව – ඒකෙ තිබුණේ හරි අධ්යාපනයක් නොලැබීමෙන් මට අනාගතයේදී අහිමිවිය හැකි සම්පත් ප්‍රමාණෙ ගැන පොඩි කොස්ට්-බෙනි‍ෆිට් අනැලිසිස් එකක්. ඒක නිවාඩු පාඩුවෙ ස්ටඩී කොරන්න කියල උන්දැ ඒ වෙලාවෙම මට ඒක ඊ-මේලුත් කොරා. මට තව ආටිකල්ස් වගේකුත් දුන්න කියවන්න කියල. ඒක UN වෙබ් සයිට් එකකින් බා ගත්ත ලේකන වගයක්. ඒවයෙ තිබුණ අධ්යාපනයක් ලබන්න ළමයෙකුට තියෙන අයිතිය ගැන. උන්දැ මට තවදුරටත් කිව්ව තීරණය මගේ බවත් ඕනෙනම් තවදුරටත් සෙල්ලම් කර කරම උනත් ඉන්න පුළුවං බවත්.

        කෝකටත් කියල පස්සෙ මං මගෙ lawyerවත් consult කලා මේ ගැන වැඩිදුර කරුණු දැන ගන්න. උන්දැත් recommond කලේ ඉස්කෝලෙ යන්න කියල. අනික එහෙම නොකලොත් අපේ අම්මලට සිවිල් සොසයිටි එකෙන් උනත් ප්‍රශ්ණ මතුවෙන්න පුළුවං කිව්ව. අන්තිමට මං තීරණය කලා ඉස්කෝලෙ යන්න. පස්සෙ මගෙ lawyer මගෙ තීරණේ දෙමවුපියන්ට ලිඛිතව දැන්නුව. උන්දැලගෙ ඇඟට ලේ ටිකක් උනල තියෙන්නෙ එතකොට – උන්දැල පණ බයේ ඉඳල තියෙන්නෙ මං ඉස්කෝලෙ යන්න බැහැ කියයි කියල (එහෙම කිව්ව නම් ඉතිං මොකෝ මගෙ කැමැත්තට එරෙහිව මගෙ මූලික අයිතිවාසිකම් කඩල මාව බලෙන් යවන්නයැ!!!).

        පුංචි පුක්කුසාති නම් ඉස්කෝලෙ යන්න පටං ගත්තෙ එහෙමයි. මගෙ හිතේ ඔහෙලත් පාසැල් යන්න තීරණය කරන්න ඇත්තෙ එහෙම වෙන්න ඇති.


      • beyondframe

        June 18, 2010

        අවුරුදු පහක ළමයෙක් පාසල් යැවීමයි ඒ ළමයාවම මහණ කිරීමයි අතර ලොකු වෙනසක් තියෙනව කියල දැනගන්න ඕන වෙන්නෙත් සාමාන්‍ය දැනීමම තමා.

        ඇත්තටම ළමුන් පාසල් නොයන්නෙ පාසල්වල තියෙන යාන්ත්‍රික ස්වරූපය නිසා. එහෙම නැති යහපත් පාසල්වලට ළමයින් යන්නෙ ඇත්තටම කැමැත්තෙන්. ඊට නිසි සූදානම් කිරීමක් දෙමාපියන්ගෙ පැත්තෙන් වගේම පාසල පැත්තෙන් ද සිදුවෙන්න ඕන. එතකොට කෑමොර දීල වදෙන් පොරෙන් පාසල් යවන්න ඕන වෙන්නෙ නෑ.

        ඔය වගේ විකාර ලියන්න වෙන්නෙ පාසල් අධ්‍යාපනයේ තියෙන වරදින් මිසක් දරුවන්ගෙ වරදින් නොවන බව වැඩිහිටියො තේරුම් ගත්ත තරමට දරුවන් යහමග යවන්න පහසු වෙනව.


      • vibuthi

        June 18, 2010

        //බුද්ධාගමේ තියෙන ලස්සනම ගතිය තමයි ශාසන්යේ / බුදුන් දවස වැරදි පිළිවෙතක් ඇතිවුනා නම් බුද්ධිමය සංවාදයකින් එය නිවැරදි කර ගන්න‍ට තියෙන හැකියාව.//
        බියෝන්ඩ් ෆ්‍රේම් පමනක් නොව බොහෝ මෙහි ලියන අය උත්සාහ ගන්නේ එයටයි
        බුදුන් දවස වු දේවල් සන්වාදයට ගන්නවා සේම දැන් බුදුදහමේ නාමයෙන් සිදුකරන අබෞද්ද වැඩ විවේචනය සහ ප්‍රශ්න කිරීමේ වැරැද්දක් මට නම් නොපෙනේ

        කුඩාදරුවන් මහන කිරීමට රජ්‍ය අනුග්‍රහය පවා ලැබේ – ඒ පිලිබඳ ඇතිවන සන්වාදයකදී රජයේ ක්‍රියාපිලිවෙතද මහන කිරීම ගැන ප්‍රශන කිරීම නොවිසන සඝයාද, එයට රුකුල් දෙන සමාජයමද ප්‍රශ්න කල යුත්තකි,

        බුදුරැස් පෙනෙනවායයි කියා ජනයා සොමාවතියට අද්දවා ගැනීමෙදී බුදුදහමේ සැබෑරුතට තැන නොදී බුදුදහම අබෞද්ද ආගමක් කිරීමට තැත් කරනා කිරිබත්ගොඩ ඤානානන්ද වැනි බික්ශූන් ප්‍රශ්න කිරීම කලයුතුය


      • vibuthi

        June 18, 2010

        @Pukkusathi
        ඔයතරම් ඉදිරියට නොගියාට ඔබේ දෙමව්පියන් අඩුමතරමේ ඔබ පාසල් යැවීමට පෙර
        පාසලක් කියන්නේ මොකද්ද අම්මා තත්තා ගෙන් වෙන්වෙලා ඉන්න වෙන වෙලව කොපමනද යන්න, පාසල ඇරුන පසු රැගෙන යාමට අනිවාර්‍යයෙන්ම පැමිනෙන බව, පාසලෙ හැමදෙයක්ම අපිට කතා කරන්න පුලුවන් බවවත් ඔබට පවසන්න ඇතැයි මම සිතමි
        එමෙන්ම ඔබට සෙල්ලම් කිරීම තහනම් නොකරන්නට ඇතැයිද, ඔබව බෝඩින් පාසලක දමා නො එන්නට ඇති බවටද, පාසලේ ගුරුවරයා ඔබව අපහරනයට ලක කලේ නම් කට වහගෙන ඉන්න යයි නොකියන්නට ඇතිබවටද මම විශ්වාස කරමි
        එසේ නොකලේ නම් එයද ප්‍රශන කලයුතු තත්වයකි

        පොඩිදරුවන් මහන කිරීම ගැන කතා කලයුත්තේ
        ඉන් දරුවන් දෙමව්පියන්ගෙන් වෙන් කරන බැවිනි
        (මෙය බෝඩින් පාසල් වලටද අදාලය )
        දරුවන්ට නිදහසේ සෙල්ලම් කිරීමට ඉඩ නොදෙන බැවිනි දරුවන් ලින්ගික හා අනෙකුත් අපයෝජනයන්ට ලක් කරන බැවිනි, එය දරුවාට අනාගතයේ තෝරා ගැනීමට ඇති අනෙකුත් මාර්ග වස්ස දැමෙන බැවිනි
        දරුවාට එහි තත්වය පවසා සිටියොත් බොහෝ විට එයට අකමැතිවන බැබිනි (කන්න බොන්න නොලැබෙන , පාසලකට යානොහැකි, දෙමව්පියන්ගේ තාඩන පීඩන වලට ලක්වන දරුවෙකු කැමති වීමට ඉඩ ඇත- එසේ වන්නේ නම් එය වැඩිහිටි අපගේ වැරැද්දකි )

        පාසල් යැවීමට පෙරද දරුවාට එය ගැන පැවසිය යුතුය, දරුවා පාසල් යන්නට අදිමදි කරනවා නම් එය ගැන විමසා ඔහුගේ ප්‍රශ්නවලට පිලියම් කලයුතුය
        හැකි තරම් දරුවාගේ අදහස් වලට කන් දිය යුතුය


      • arjuna

        June 18, 2010

        @ peramune raala
        පෙරමුනේ රාල මහන්සි ගන්නේ බෞද්ද යයි කිය නොගන්න අබෞද්ද යන්ගෙන් බුද්දාගම රැක ගැනීමටයි, ඔවුන් බෞද්දයන් බවට පත් කිරීමටයි ?
        බියෝන්ඩ් ෆ්‍රේම් (ඔහුගේ බුදුදහමට අදාල සන්වාද වලදීත් අනෙකුත් සන්වාද වලදී වක්‍රාකරයෙනුත් ) මහන්සි ගන්නේ බෞද්දයන් කියාගන්නා අබෞද්ද යන්ගෙන් බුදුදහම් රැක ගැනීමයි, ඔවුන් බෞද්දයන් බවට පත් කිරීමටයි?
        මේ මගවල් දෙකින් වඩා පලදායි වන්නේ හා බුද්දි ගෝචර වන්නේ බියෝන්ඩ් ෆ්‍රේම් ගත් මාර්ගයයි මට සිතේ
        ඒ වැඩිපුරම බුදුදහමට හානි වන්නේ බෞද්ද කියා ගන්න අබෞද්දයන්ගෙන් බැවිනි


      • පොල්හේන්ගොඩයා

        June 18, 2010

        පුක්කුසාති,

        මැක්සා!

        ඉස්කෝලෙ යන්න බැහැයි කියන ළමයින්ට දඬුවම් කරලා අඬද්දිම ඉස්කෝලෙට ඇද ගෙන ගිහිල්ලා දාල යහ මඟට යොමු කරාට, ළමයි එහෙම මහණ කරන්නෙ නැහැ. ළමයින්ගෙ කැමැත්ත අරගෙන තමයි මහණ කරන්නෙ.

        මොන ළමයත්, උදේට නැගිටින්න බැහැ, ඉස්කෝලෙ යන්න බැහැ, පාඩං වැඩ කරන්න බැහැ, දවසෙම සෙල්ලං කරන්න ඕන, පැණිරස කන්න ඕන, කඩචෝරු කරන්න ඕන ආදී මෙකී නොකී දේ කරන්න හදනවා. ළමයින්ගෙ කැමත්තට හැම තිස්සෙම ඉඩ දුන්නොත් නං ළමයගේ අනාගතේ සුනේ සුන්. ළමයට කරන ලොකුම හතුරු කමක් ඒක. ළමා අයිතිවාසිකම් තියෙන්න ඕන ළමයින්ගෙ සුභ සිද්දිය වෙනුවෙන් මිසක් එක එක පිස්සන්ගේ හීන ලෝක සැබෑ කරවන්න නෙවෙයි. උදේට නැගිටින්න අකමැති, දත් මදින්න අකමැති, පැණි රස කන්න කැමති ළමයෙක්ට, ළමයා කැමැති විදියට වල් හරකෙක් වගේ හැදෙන්නෙ දෙන එක “ළමා අයිතියක්” කියල හිතන්නෙ පිස්සො.

        ඉස්කෝලෙ යන ළමයින්ට හරි මහණ වෙලා ඉන්න ළමයින්ට හරි තියන ප්‍රශ්න හොයලා විසඳුම් දෙන්න ඕන බව අමුතුවෙන් කියන්න දෙයක් නැහැ.

        පුළුවන් කමක් තියන දෙමපියෝ තමංගෙ දරුවා මහණ කරන්නෙ දන්න අඳුනන නෑදෑ හාමුදුරු කෙනෙක් ලඟ.දරුවා ගැන දිගටම හොයල බලනවා. දරුවට ඉගන ගන්න ඕන පහසු කම් දෙනවා. ළමයා ලොකු වෙන කොට, සෑහෙන හොඳ තැනකට එන්න පසු බිම හදනවා.

        ළමයි ලොකු වෙලා රටට ජාතියට වැඩ දායක රටවැසියො කරන එක දෙම්ව්පියොන්ගෙ උවමනාව. ඒක ඉස්කෝලෙ යවලත් කරන්න පුළුවන්. මහණ කරලත් කරන්න පුළුවන්. මහණ වෙච්ච ළමයෙකුටත් විශ්වවිද්‍යාලය උපාධි දක්වා ඉගන ගන්න පුළුවන් වෙන විදියට පොඩි කාලෙ ඉඳලම යන්න පිරිවෙන් තියනවා.

        පොඩි කාළෙම ඉස්කෝළෙ ගිහිපු ප්‍රදීප් එකැනැළිගොඩලාට මොබයිල් ෆෝන් එකේ බිල ගෙවා ගන්න වත් බැරුව චාටර් වෙවී ඉන්න වෙද්දී, පොඩි කාළෙම මහණ වෙච්ච හාමුදුරු වරු විශ්වවිද්‍යාල මහාචාර්ය වරු වෙලා ඉන්නවා.

        හාමුදුරුවරු එක්ක වෛර බැඳ ගෙන ඉන්න, හාමුදුවරු වරුන්ගෙ සුළු අඩු පාඩු ගැන මාස ගනන් බ්ලොග් හෑලි ලියන, ඒ වුනාට ඒ හාමුදුවරු වරුම කරන සේවාව ගැන වචනයක් වත් නොකියන, හාමුදුරු කෙනෙක් ගෙ වැ‍රැද්දක් අල්ල ගන්න බැරි වෙච්ච දවසට දෙය්යො මවපු හාමුදුරු කෙනෙක් දෙය්යො මවපු ත්‍රී වීල් එකක් ඇතුලෙ කරපු දේවල් ගැන බ්ලොග් හෑලි ලියන පිස්සොන්ට ළමයි ගැන අමුතු කැක්කුමක් නැහැ


      • Pukkusathi

        June 18, 2010

        @ BF,

        “අවුරුදු පහක ළමයෙක් පාසල් යැවීමයි ඒ ළමයාවම මහණ කිරීමයි අතර ලොකු වෙනසක් තියෙනව කියල දැනගන්න ඕන වෙන්නෙත් සාමාන්‍ය දැනීමම තමා.”

        ඇති යන්තම් මං ඒ කතාව කිව්වෙ උපහාසෙට කියල මේ පාර නම් තේරිලා තියෙනව. මං හිතන් උන්නෙ මේ පාරත් ඕක වචනාර්ථෙන් අරගෙන හත් පොළේ ගා ගනී කියල.

        කොහොම උනත් මගෙ සාමාන්ය දැනීමට අනුව නම් ඕක එහෙම නෙමේ. දෙමවුපියො ළමයින් පාසැල් යවන්නෙත් උන්දැල ළමයින්ව මහණ කරන්නෙත් ළමයින්ගෙ මත විමසීමක් නොකර උන්දැලට තේරෙන හැටියට ළමයට හොඳක් කරන්න. ඒ වගේම ඇතැම් දෙමවුපියො ළමයින්ව ඉස්කෝලෙ යවන්නෙත් තවත් ඇතැමුන් ළමයින්ව මහණ කරන්නෙත් ළමයට හොඳක් වෙන අතරම තමුන්ටත් වෙන හොඳ දිහා බලාගෙන.


      • Pukkusathi

        June 18, 2010

        @ විභූති,

        1. ඔබ කියා ඇති දේවල් මා පාසැල් යැවීමට පෙර මගේ දෙමවුපියන් කියා දුන්නාද කියා නම් මට මතක නැත. කෙසේ නමුත් එවැන්නක් කියා දුන්නද එය තේරුම් ගැනීමට තරම් වැඩුණු මනසක් මට එකල නොතිබුණු බවනම් සහතිකවම කිව හැක. උදාහරණයක් ලෙස මා පළමු දින පාසල් ගියේ බල කිරීම මත මිසක මාව පැය කිහිපයකට පසු ‍රැගෙන යන්න ඔවුන් එන බවට ඔවුන් කී කතාව මට තේරුම් ගොස් මා ඊට එකඟ වූ නිසා නම් නොවේ.

        2. මහණ කරන සියළුම ළමුන් ලිංගික අපයෝජනයන්ට ලක් නොවේ. අතලොස්සක් එවැනි අපයෝජනයන්ට ලක් වීම පදනම් කරගෙන ළමුන් මහණ කිරීම තහනම් කිරීමට යෝජනා කිරීම දුමින්ද සිල්වා වැන්නවුන් පාර්ලිමේතු එන එක නැවැත්වීමට සර්වජන චන්දය තහනම් කිරීමට යෝජනා කිරීම වැන්නකි (හෙවත් ඉස්තරම් ජෝක් එකකි).

        3. මහණ කිරීම මෙන්ම පාසැල් යැවීම නිසාද ළමුන්ට නිදහසේ සෙල්ලම් කිරීමට ඇති ඉඩ ඇහිරේ. එබැවින් පසැල් යැවීමද දරුවාට තමුන්ගේ අනාගතයේ ‍තෝරා ගැනීමට ඇති අනෙකුත් මාර්ග වසා දැමීමක් විය උතුය.

        - පුක්කුසාතී.


      • arjuna

        June 18, 2010

        //ඔබ කියා ඇති දේවල් මා පාසැල් යැවීමට පෙර මගේ දෙමවුපියන් කියා දුන්නාද කියා නම් මට මතක නැත. කෙසේ නමුත් එවැන්නක් කියා දුන්නද එය තේරුම් ගැනීමට තරම් වැඩුණු මනසක් මට එකල නොතිබුණු බවනම් සහතිකවම කිව හැක. උදාහරණයක් ලෙස මා පළමු දින පාසල් ගියේ බල කිරීම මත මිසක මාව පැය කිහිපයකට පසු ‍රැගෙන යන්න ඔවුන් එන බවට ඔවුන් කී කතාව මට තේරුම් ගොස් මා ඊට එකඟ වූ නිසා නම් නොවේ.//
        එය නම් මට ඔබේ පලමු කොමෙන්ටුවෙන්ම තේරුනා

        //අතලොස්සක් එවැනි අපයෝජනයන්ට ලක් වීම පදනම් කරගෙන//
        මම ඔබෙන් ඉතා කරුනාවෙන් ඉල්ලා සිටින්නේ ගමකට ගිහින් මහනවී සිවුර අත ඇර පන්සෙලෙන් පැන ආ දරුවන් සහ පන්සල් අවට වාසය කරන මිනිස්සුන්ගෙන් අසා මේ අතලොස්සේ තරම දැන ගන්න ලෙසයි
        දෙමව්පියන්ගෙන් අපහරනයට (ලින්ඟිකව )ලක් වන දරුවන්ට ඉස්සරට වැඩිය යම්කිසි සහනයක් ලැබුන්ත්
        ලන්කාවේ ලමා අපහරනයට (ලින්ඟික ) අතඩඟුවට ගත් එකම චීවරදාරියා පවා අද නිදහසේ ගැවෙසෙනවා – නොදන්නවා නම් මාතර පැත්තේ ඉන්න යාලුවෙකුගෙන් අසා දැන ගන්න

        @පොල්හේන්ගොඩයා

        //ඉස්කෝලෙ යන්න බැහැයි කියන ළමයින්ට දඬුවම් කරලා අඬද්දිම ඉස්කෝලෙට ඇද ගෙන ගිහිල්ලා දාල යහ මඟට යොමු කරාට//
        ඔබ ඔබේ පොඩි උන් පාසල් යවනේ එසේ නම් සහ
        //උදේට නැගිටින්න අකමැති, දත් මදින්න අකමැති, පැණි රස කන්න කැමති ළමයෙක්ට, ළමයා කැමැති විදියට වල් හරකෙක් වගේ හැදෙන්නෙ දෙන එක “ළමා අයිතියක්” කියල හිතන්නෙ පිස්සො//
        ඔබේ දරුවන්ට පෙරකීදේවල් කරවන්නේ දඳුවම් කිරීමෙන් නම් ඔබේ දරුවන් මහන කිරීම වැඩිය හොඳයි කියලා මට හිතෙන්නේ
        වුන්ට වෙන්න තියන කරදරවල්ට එකතු වෙන්න තිබෙන්නේ ලින්ගික අපයෝජනය විතරයි වගේ
        (ඔබ වගේ පන්දිතයන්ට ක්‍රියාත්මක කිරීමට නොහැකි උනත් ගම්වල ඉන්න අම්මලාට දරුවන් සමාග් සහයෝගයෙන් වැඩකරන අන්ඳම කියාදුන්විට ඉතා හොඳින් ක්‍රියාත්මක කර ප්‍රතිපල ලබා ගන්නවා )

        ඔබට අනුව දරුවෙකු සිටිය යුත්තේ දෙමව්පියන් ලඟ නොවේද – ඔබ දෙමව්පියන්ගේ ආදරය පොඩිකාලේ ලැබුවෙකුනම් කිසිදිනෙක දරුවෙක් දෙමව්පියන් ලඟින් අයින් කරන වැඩකට සහයෝගය නොදෙනු ඇත

        දරුවන් ගැන දේමාපියන්ට තියන එකම අදහස ඔවුන් ‘සාර්තක’- ෆෝන් එකේ බිල ගෙවා ගැනීමට හැකි වැඩිහිටියන් කිරීම පමනද
        දරුවන් පොඩිකාලේ සතුරින් සිටීම අවශ්‍ය නැතිද

        බුදුදහම වෙනුවෙන් පෙනී සිටින පෙරමුනේ රාලට ඔබ දෙපලටම වඩා මොලයක් සහ හදවතක් තිබීම ගැන සතුටු වෙමි


      • vibuthi

        June 18, 2010

        //උදේට නැගිටින්න බැහැ,ඉස්කෝලෙ යන්න බැහැ, පාඩං වැඩ කරන්න බැහැ,// – දරුවන් මෙලෙස පවස්සන්නේ ඔවුන්ගේ දෙමව්පියන්ගේ අදක්ශබව නිසාය එයට දරුවන්ට ගසා පලක් නැත
        පිලියම් කල යුත්තේ දෙමව්පියන්ටය
        //දවසෙම සෙල්ලං කරන්න ඕන, පැණිරස කන්න ඕන, කඩචෝරු කරන්න
        ඕන ආදී මෙකී නොකී දේ කරන්න හදනවා. ළමයින්ගෙ කැමත්තට හැම තිස්සෙම ඉඩ දුන්නොත් නං ළමයගේ අනාගතේ සුනේ සුන්// ඔබට ඔබේ ලමා කාලය අම්තක වීම ගැන මම දුක් වෙමි

        සෙල්ලම් කර නිවසට එන දරුවෙකුගේ මුහුන, කඩචෝරුවක් ලැබුන දරුවෙකුගේ හිනාව ඔබ දැක නැතිද
        දරුවන් සහ දෙමව්පියන් වැඩ කල යුත්තේ තීරනය ගත යුත්තේ සහයෝගයෙනි
        මුලු පඩියම බීමට වැය කරන තත්තා කෙනෙකුට දරුවන්ට කඩචෝරු කන්න එපා කියා කියාදීම අපහසු උනත් . දරුවන් වෙනුවෙන් කැපවුන ඔවුන්ට ආදරය කරන තත්තා කෙනෙකුට කඩචෝරු නොකනා දරුවන් හැදීම අමාරු නැත

        කුඩාකල ආදරය නොලැබුන දරුවන් වැඩිහිටි වූ විට දරුවන්ව අවබෝද කර නොගන්නා බවට තවත් සාදකයක්


      • පොල්හේන්ගොඩයා

        June 18, 2010

        “දවසෙම සෙල්ලං කරන්න ඕන, පැණිරස කන්න ඕන, කඩචෝරු කරන්න
        ඕන ආදී මෙකී නොකී දේ කරන්න හදනවා. ළමයින්ගෙ කැමත්තට හැම තිස්සෙම ඉඩ දුන්නොත් නං ළමයගේ අනාගතේ සුනේ සුන්”

        vibuthi,

        //දරුවන් මෙලෙස පවස්සන්නේ ඔවුන්ගේ දෙමව්පියන්ගේ අදක්ශබව නිසාය එයට දරුවන්ට ගසා පලක් නැත//
        //ඔබට ඔබේ ලමා කාලය අම්තක වීම ගැන මම දුක් වෙමි//

        ළමයින් ගැන ඔබේ නොදැනුම මනාව පැහැදිලි වේ.
        ළමයින්, ළමයින් මිස වැඩිහිටියන් නොවන බව ට නොවැටහෙන්නෙ තවමත් මානසිකව ඔබ ලමා වියේ සිටින නිසාය.

        ළමයින් නිසි මගට යොමු කිරීම දෙමපියන්ගේ වගකීමයි. පාසල් යැවීමෙන් මෙන්ම මහණ වීමෙන් ද ළමයෙකුට සාර්ථක, වැඩදීයී පුරවැසියෙකු විය හැක.

        පාසල් නොයා කැලේ වැදීමට ඉල්ලා හඬන දරුවෙකු, “පුතා අද ඉස්කෝලෙ ගිහිල්ලා හොඳට ඉස්කෝලෙ වැඩ කරොත්, හවසට ලස්සන කතාවක් කියල දෙනවා, ටොපි අරං දෙනවා, බයිසිකල් පද්දනවා” වැනි උප්පරවැට්ටියක් දමා පාසල් යැවීම, ඔබ වැනි ප්‍රබුද්ධ යැයි සිතා ඉන්නා විහිළු කාරයන් ට අනුව වැ‍රැද්දකි. ළමයින් රවටීමකි. ළමයින් රවටා, දෙමව්පියනට අවෂ්‍ය දේ කිරීමකි. ළමා අයිතිවාසිකම් කඩ කිරීමකි.

        ළමයින් වැඩිහිටියන් නොවන බැවින්, ළමයින්ගේ අනාගත යහපත වෙනුවෙන්, වැඩිහිටියන් ට තීරණ ගන්නට සිදු වෙන බවත්, එවැනි තීරණ වලට හයක් හතරක් නොතේරෙන ළමයින් එකඟ වීමට හෝ නොවීමට තරම් සැම විටම ඔවුන් බුද්ධියෙන් මොරා නැති බවත් වටහා ගැනීමට නොහැකි ඔබ වැනි කවටයන් ළමයින් හදා වඩා ගැනීම ගැන උපදෙස් දීමට පැමිණීම ඉස්තරම් ජෝක් එකකි.


      • Pukkusathi

        June 19, 2010

        “මම ඔබෙන් ඉතා කරුනාවෙන් ඉල්ලා සිටින්නේ ගමකට ගිහින් මහනවී සිවුර අත ඇර පන්සෙලෙන් පැන ආ දරුවන් සහ පන්සල් අවට වාසය කරන මිනිස්සුන්ගෙන් අසා මේ අතලොස්සේ තරම දැන ගන්න ලෙසයි”

        අර්ජුන,

        සමස්තය ගැන නිගමනවලට එලඹීමට ඔබ යෝජනා කරන ඕපාදූප මත පදනම්වූ ක්‍රමයට වඩා ප්‍රශස්ත විදි ඇත. ඔබ කියනා අකාරයෙන් නිශ්චිත ගමක ඇති පංසලක සිදුවන අපයෝජන් ගැන යම් නිගමනයකට ඒමට හැකි වුවද එමගින් සමස්තය සාධාරණ ලෙස නිරූපණය වේයැයි සිතීම අඳබාල කමකි. ඔබ යම් හෙයකින් වස්කඩුවට ගොස් එහි ගැමියන්ගෙන් ඔවැනි කරුණු විමසීමක් කොට ලංකාවේ සිටින හාමුදුරුවරු වාහන එළවනවායැයි බුද්ධිහීන නිගමනයකට ආවත් මා නම් පුදුම වෙන්නේ නැත. මන්ද යත් වරක් රියදුරු බලපතකට ඇයැදුම් කර රට තුළ මහත් ආන්දෝලනයක් ඇතිකළ පරගොඩ විමලවංශ හිමියන් වැඩ වසන්නේ එගම බැවිනි.


      • arjuna

        June 19, 2010

        @pukkusaathi
        මෙවා ඕපාදූප නොවන අතර එක ගමක එක පන්සලකින් පමනක් වාර්තා උන ඒවාද නොවේ
        මා කියනදේ ඔබට විශ්වාස නැත්තම් ලමාරකශන අදිකාරියේ සභාපතිතුමාගෙන් විමසන ලෙස ඉලා සිටිමි (මෙවැනි දේ දැනගෙනත් එතුමාටවත් මීට එරෙහි වීම අපහසු වී ඇත්තේ පොඩ්ඩක් ඇත්තම් රෙද්ද උස්සගෙන එන ජාතිමාමකයන් නිසාය – තවත් හේතුද ඇත )


      • Pukkusathi

        June 20, 2010

        අර්ජුන,

        1. ඔබට සරළ සිංහළද නොතේරෙන සෙයකි. මා කොතනකවත් ඔවැනි සිදුවීම් සිදු වූයේ එක් ගමක පමණක් යැයි කියා නැත (එසේ කියා ඇත්නම් ඒ කොතනදැයි පෙන්වන්න). මා කීවේ ඔබ යෝජනා කළ විදියට සමස්ථය ගැන නිගමනය කිරීමට නොහැකි බවයි.

        2. සිංහළයේ ඔපාදූප කියන්නේ නිශ්චිත සත්යේක්ශණයකින් තොරව අනුගෙන් අසා දැනගත් තොරතුරුවලටයි. පංසලක වැඩිහිටි තෙර නමක එහි වැඩවසන සාමණේර නමක අපයෝජ්නයකට ලක් කරන්නේ මුළු ගමම බලා සිටිද්දී නොවේ. එවැනි සිද්දි සාමාන්යයෙන් ගැමියන් අතරට යන්නේ එක්කෝ අර අපයෝජනයට ලක්වූ හිමි නම මාර්ගයෙනි, නො එසේනම් අදාළ අපයෝජනය ඇසින් දු‍ටු පුද්ගලයකුගේ මාර්ගයෙනි. මින් කොයික වුවද අබ යෝජනා කර ඇති අකාරයෙන් ගැමියන්ගෙන් විමසිමෙන් යමකුට දැන ගත හැකි වන්නේ ඔපාදූප මිසක වෙන යමක් නොවේ.

        3. “මා කියනදේ ඔබට විශ්වාස නැත්තම් ලමාරකශන අදිකාරියේ සභාපතිතුමාගෙන් විමසන ලෙස ඉලා සිටිමි ”

        අර්ජුන, ඔවැනි ගොං කතා මින් පසුවවත් බ්ලොග් වල නොකියන්න. මට ළමාරක්ෂක අධිකාරියේ සභාපතිතුමාගෙන් එසේ විමසිය හැකි නම් එය කිරීමට ඔබ යෝජනා කරන තෙක් ඉන්නේ නැත. ඔබේ මේ අඳබාල තර්කනයට අනුව ඔබ යම් දිනෙක හඳේ හාවකු සිටී යැයි කියාද තර්ක කරනු ඇත. මන්දයත් යමෙකු එය අභියෝගයට ලක් කළහොත් ඒ තැනැත්තාට එය හඳට ගොස් බලා ගන්න ලෙස ඔබට කිව හැකි බැවිනි.

        - පුක්කුසාතී.


      • vibuthi

        June 21, 2010

        අහක යන තොප්පි දාගන්න එපා
        සෑමවිටම කොමෙන්ට් දාන්නේ ඔබට උත්තර දීමට නොවේ
        ඔබෙ අද්‍යාපනය අනුව දරුවන් බලෙන් හෝ පාසල් යැවිය යුතුයි ඔබ සිතයි
        මම දන්න තරමට දරුවන් බලෙන් නොයවා ඔවුන්ගේ හිත නොතලා පාසල් යවන විදි තිබේ
        //පුංචි පුක්කුසාතීද සිප් සතර හැදෑරුවේ ලෝකයේම හොඳම පාසල ලෙස මෑතකදී ඉහළම ආයතනයකින් කප් ගැසූ පාසලකිනි// – හොඳ යයි පිලිගත් පාසලකට ගියද සැඑම ලමයෙකම එයින් දෙන අද්‍යාපනය ලබා නොගනී (එමෙන්ම ඔය කප් එක දුන්නේ මහ මග රති කෙලින සුද්දෝය :P )
        ඔබ පවසන්නේ රෝයල් කොලීජිය ගැන නම් එහි අද්‍යාපනය ලැබූ ඔබට වඩා ලමා මනස ගැන තේරුමක් ඇති සහ වැඩිදුර හැදෑරු ඕන තරම් යහලුවෝ මට ඇත
        අපි මහන්සි ගත යුත්තේ එවැනි කප් ගැසූ පසලිකින් එවැනි බුද්දිමත් සිසුන් ටික දෙනෙක් පමනක් බිහි කිරීමට නොවේ , සියලු දෙනාම එවැනි බුද්දිමතුන් කිරීමටයි (උගත් නොව බුද්දිමත් )


      • arjuna

        June 21, 2010

        ලමාරක්ශන අදිකාරියේ සබාපතිතුමා මේ ගැටලුවේ විශාලතවය ගෑන් පවසා අපිටවත් මොනවත් මේ වහේ දේකට විරිද්දුව කරන්න අමාරුවෙල්ලා තියෙන්නෙ කියා පැවසූ බැවිනි මම ඔබට එසේ විමසන්නට කිවේ
        මේ වැනි දේ ගැන කිරීම කෙතරම් අමාරුද යන්නත් එහිදී මුහුන පැමට වන බාදා කිරීම්ද ගෑන්ද ඔබට වැටහීමක් නැති බව මම දනිමි
        ඒසේ බදා කිරීම් මැද්දේද එම අදිකාරියට ලැබුන පැමිනිලි සන්ඛ්‍යාව සහ එවාහි ගැඹුර අනුව එතුමා අපට පැවසූ දෙය අනුවය මම එතුමාගෙන විඅම්සන්නට කිවේ – කොහොමත් ඔබට එතුමා කියන දෙය විශ්වාස කරන්නට පහසුඅ වන්වා ඇත

        ඔබ යම දෙයක් ගනන් ගන්නේ සෑම පනසලකම නිරීක්ශාන්ය කල අවසන් වූ පසුද
        එසේ නම් ඔබට ලමා මනෝ විද්‍යා දැනුමතරමටම සමාජ විද්‍යද දැනුමකද ඇති බව නොබියව කිව හැක


  7. මහෝදර

    June 17, 2010

    මෙම පන්ති තහනම බල පාන්නේ ළමුන් වැඩි පිරිසක් සහභාගී වන, ප්‍රසිද්ධ පන්ති වලට පමණි. හොද ගුරුවරයෙකු නිවසට ගෙන්වා ඉගැන්වීමට ආර්ථික හැකියාවක් ඇති පවුල් වලට මින් කිසිදු බාධාවක් නොවේ.

    තවද, ලන්කාවේ බොහෝ ආගමික පාසැල් (බෞද්ධ හා අබෞද්ධ ) වලට සම්බන්ධ පූජක වරු හා ගුරුවරුන් සැලකීමෙදී, ඔවුන්ගෙන් අධ්‍යාපනය ලබන දරුවන්ට කිසිදු යහපතක් සිදු වීමට ඇත්තේ ඉතා අඩු සම්භාවිතාවකි.

    මට සිතෙන ආකාරයට මෙය, ඉහල යන බඩු මිල, ඉහවහා යන දූෂනය අදී දහසකුත් එකක් ආණ්ඩුවේ දුබලතා වසා ගැනීමට, ශ්‍රද්ධාව මිස ප්‍රඥාව කළදක් නැති ශ්‍රී ලාoකීය ආගමික අන්තවාදීන්ට ලබා දුන් බාල වර්ගයේ වින්දනයකි.

    (ආගමික අන්තවාදීන්ට ආතල් දීම සම්බන්ධයෙන් රජ තුමාට ඇත්තේ අද්විතීය ඉතිහාසයකි. හෙළ ඌරුමී ශ්‍රමන-වේෂධාරීන් පිනවීමට නිබදවම කර ඇති ක්‍රියා වලට අමතරව, කතෝලික අන්ත්වාදීන්ටත් සුලු වින්දයක් දීමට, කතෝලික රටවල පවා ප්‍රදර්ශනය කල ඩාවින්සි කෝඩ් (Davinci code) පවා මෙරට ප්‍රදර්ශනය තහනම් කරන ලදී.)

    Reply

    • පොල්හේන්ගොඩයා

      June 18, 2010

      ලාංකික ක‍තෝලික බිෂොප්වරුන්ගෙ සමුළුව (Catholic Bishops Conference) තමයි ඔය චිත්‍රපටිය තහනං කරන්නෙයි කියලා කිව්වෙ.
      ඔයා කියනෙ ලංකාවේ ඉන්න ප්‍රධානම ක‍තෝලික බිෂොප් වරු අන්තවාදීයි කියලද?

      Reply

  8. Taboo Subjects

    June 18, 2010

    මා ටික කාලයකින් මෙහි නොපැමිණියෙමි. පැමිණි විට දුටු කාරණය කවුදෝ වර්ගවාදියකු විසින් මගේ අනන්‍යතාවය සොරා ගනිමින් හොර කමෙන්ටු දැමීමයි. මේ සටහනේ ඉහත හා තවත් සටහන් කිහිපයක තබා ඇති කමෙන්ටු මා දැමූ ඒවා නොවේ.

    මේ ගැන කම්පා නොවෙමි. මේ තව නඟන්නට තර්ක නැතිවූ උන්දෙලා කරන දේය.

    තව දුරටත් මෙහි කමෙන්ටු පළ කිරීමෙන් වැළකී සිටිමි.

    - Taboo

    Reply

    • Taboo Subjects

      June 18, 2010

      ඉහත කමෙන්‍ටුව මා විසින් පලකළ එකක් නොව, මිගාර නැමති වර්ගවාදී වෛද්‍යවරයා මාගේ අන්‍යතාවය සොරකම් කිරීමේ ප්‍රතිඵලයකි.

      මෙවැනි ජඩයින්ට මා බය නැත. මගේ කමෙන්‍ටු පළ කිරීමේ අයිතිය මෙවැනි බොලඳ උත්සාහ වලින් නවත්තන්ට නොහැක. මිගාර නැමති වර්ගවාදී වෛද්‍යවරයාගේ බලාපොරුත්තුව මා මෙහි මින් ඉදිරියට කමෙන්‍ටු දැමීම වැලක්වීම බව ඔහු ඉහත කර ඇති ප්‍රකාශෙයෙන් මනාව පැහැදිලි ය. ඔහු වැනි බිය සුල්ලන්ට බයේ පැන දුවන්නට තරම් මා බොලඳ නැත. මගේ පාඨකයන් වෙනුවෙන් දිගටම මෙහි කමෙන්‍ටු පළ කරන්නෙමි.

      Reply

  9. vibuthi

    June 18, 2010

    තමන්ගේ ලෙයින් මසින් සැදුන දරු පැටවුන් සමග සහයෝගයෙන් ආදරයෙන් ජීවිතය බෙදා ගැනීමට නොදන්නා සහ සුදානම් නැති දෙමව්පියන් වෙසෙන රටක, මිනිසුන්ගෙන් තවත් ජාතියක් සමග සහයෝගෙයෙන් රට බෙදා ගෙන වෙසෙන්නට ඉල්ලන බියෝන්ෆ්‍රේම් අලිම අලි මෝඩයෙකි

    Reply

    • පොල්හේන්ගොඩයා

      June 18, 2010

      තමන්ගේ ලෙයින් මසින් සැදුන දරු පැටවුන්ගේ යහපත වෙනුවෙන්, දරු පැටවුන් ඔවුන්ගේ නොදැනුවත් කමට අකමැති විය හැකි මුත් ඔවුන්ගේ අනාගතය අභිවෘද්දිය වෙනුවෙන් තීරණ ගැනීමට නොහැකි, වල් හරකුන් මෙන් දරුවන් හැදීම ළමා අයිතිවාසිකම් දීම යැයි සිතන කවටයෝ තවත් සිටීද!

      Reply

      • arjuna

        June 18, 2010

        @ පොල්හේන්ගොඩ
        තමන් පොඩිකාලේ වල් හරකෙකු වූවාට සෑම පොඩි දරුවෙකුම එසේ නොවේ ඔවුන් නියම ජොලි පොරවල්ය , ආදරය උතුරන මනුස්ස කොට්ටශයක්ය
        තමන්ගේ ලමා කාලය අනුව දරුවන් නොමනින්න – ඉඳ හිට ඔබට කුඩා කල තිබුනා විය හැකි conduct disorder අති දරුවන්ද සිටී – ඔවුන් ලමා මානසික වෛද්‍යවරයෙකුට පෙන්වා උපදෙස් ගත හැකිය
        ඔවුන්වද වල් හරකුන් ලෙස ආම්බාන් කරන්නේ නැත

        ඔබට ආදරයෙන් මව්පියන් හොඳ නරක ගැන කතා නොකරාට එසේ කතා කරොත් දරුවන් සෑදීම වල් හරකුන් ආම්බාන් කරනවාට වඩා ඉතා පහසු සහ ආදරය උතුරන ක්‍රියාවලියකි
        දරුවෙකුගේ අනාගතය යහපත් කිරීමට දෙම්ව්පියන්ගෙන් වෙන් කර පන්සලකට දැක්කිය යුතු නොවේ
        දෙමව්පියන්ට දරුවන් හදා ගැනීමට නොහැකිනම් (දරුවන් සැදීම වල් හරකුන් ආම්බාන් කරන්නක් ලෙස සිතන ඔබ වැනි අයනම් ) එය ඔවුන්ගේ වරදක් මිස දරුව්න්ගේ වරදක් නොවේ – ඔබට ඉගෙන ගැනීමට නොහැකිවුවද එලෙස සිතා සිටි බොහෝ දෙමව්පියන් යම් තරමක අද්‍යාපනයකින් දරුවන් සමග ජීවිතය විඳින ආකරය උගනිති

        දරුවකුගේ හඬට කන්දුන්න කියා කියා වන නරකක් නැත
        ඔවුන්ට කඩචෝරු උවමනානම් එසේ වීමට හේතුවක් ඇත – එය දැන ගැනීමට ඔවුන්ගේ හඬට කන් දිය යුතුය

        දරුවන්ටද අනිත් මිනිසුන්ට මෙන්ම තමන්ටම වෙන්වූ
        සිතුම් පැතුම් ඇතිබවද, රුචි අරුචි කම ඇතිබවද, හැඟීම් ඇතිබවද තේරුම් ගෙන මෙම අගනා සන්වාද්ය ඇරඹු බියෝන්ඩ් ෆ්‍රේම්ට මගේ ප්‍රනාමය
        ඔබට දරුවන් සිටීනම් ඔවුන් සැබවින්ම වාසනාවන්තය


      • arjuna

        June 18, 2010

        //ඉස්කෝලෙ යන්න බැහැයි කියන ළමයින්ට දඬුවම් කරලා අඬද්දිම ඉස්කෝලෙට ඇද ගෙන ගිහිල්ලා දාල යහ මඟට යොමු කරාට//
        ඔබට දරුවන් ගැන හොඳ අවබෝදයක් ඇතිබව මට පෙනේ
        ඉස්කෝලෙ යන්න බැහැයි කියන ළමයින්ට දඬුවම් කරලා අඬද්දිම ඉස්කෝලෙට ඇද ගෙන ගිහිල්ලද ඔවුන් යහ මගට ගන්නේ එතකොට ඒ පොඩි උන ඉස්කෝලේ ගිහින් ඉගෙන ගන්නවාද අනේ එහෙනම් හොඳයි
        මගේ අත්දැකීම් සහ අපට ලබාදුන් අද්‍යපනාය් අනුව නම් පාසල් යන්න බෑ කියන දරුවන් පාසල් යවන ඔයිට වැඩිය මානුශික ක්‍රම ඇත


      • dheashapremi

        June 19, 2010

        ඔබට අවශ්‍ය රජතුමා තමන්ගේ ගෙදර ගෑනි උස්සන් ගියත් එහෙයි එහෙයි ගාන ඔබ වර්ගයේ මිනිස්සු හැදීම නම් ඔබ කියන අකාරයට දරුවන් හදමු

        රජතුමාගෙන් වන වැරදි දෙස පමනක් නොව තමන් අතින් වන වැරදි දෙසද නැවත හැරී බලා නිවැරදි කර ගන්න ආකරයේ මිනිසුන් සැදීමට නම් ඔබ කියන ආකරයෙන් නොහැක


  10. arjuna

    June 18, 2010

    දරුවෙකු ගැන ගන්න තීරනයකට

    1. ඒ දරුවා හැකි තරම් සහබාගී කර ගන්න ඕන
    දවල්ට අපි අද කන්නේ මොනවද? මගුල් ගෙදර යන කොට පුතා / දුව අඳින්න කැමති මොන ඇඳුමද ? පාඩම් කරලද සෙල්ලම් කරන්නේ , එහෙම නැත්තම් සෙල්ල්ම් කරලද පාඩම් කරන්නේ වගේ දෙවල් උනත් දරුවොන්ගෙන් අහන්න ඕන කියලා මම හිතන්නේ
    මහන කිරීම ගැනත් එහෙමයි, (කොන කැපීම ගැනත් එහෙමයි )

    2. ඒ තීරනයට වැඩිහිටියෙක් සහබාගීවෙනකොට හෝ ඒ තීරනය වැඩිහිටියෙක් තනියම ගන්න කොට හෝ
    දරුවෙක් වෙනුවෙන් වැඩිහිටියෙක් තීරනය ගන්නවානම් ඒ තිරනය ඒ දරුවාට යහපතක් කිරීමේ (දරුවාට මිසක් හතර වරිගේටවත්, සන්ස්කුරුතියටවත් නෙවෙයි ) සද්බාවයෙන් ගන්න එකක් වෙන්න ඕන

    පොඩිකලේ මහන කරන්නේ දරුවට නිරවානය අවබෝදවෙයි කියලා හිතලා සද්බාවයෙන්ද එහෙම නැත්තම් අනේ මෙකා තුන්වේලට! කාල ඇඳලා ඉඳියි කියලා හිතලද?

    (පොඩි එකෙක්ට තමන්ගේ අම්මා තාත්තා ලඟ කාල ඇඳලා ඉන්න බැරි රටකට කියන්න ඕන කාලකන්නි රටක් කියලා නෙවෙයිද? )

    3. තීරනය ගන්න කොට දරුවගේ අනාගතය ගැන විතරක් නෙවෙයි දරුවා වර්තමානයේ පත්වෙන තත්වය ගැනත් හිතන්න ඕන
    ලොකු උනාම කොලෙක් වැටෙන එකක් නෑ කියලා දුවෙක්ගේ කන ඒ දරුවාට රිද්දලා විදින එක හරිද? (රිදෙන්නේ තප්පර 10 කට උනත්, ඒ රිදිල්ල ලොකු උනාම අමතක උනත්)
    දැන් මහන කරාට ලොකු උනාම ඕන නම් සිවුරු ඇර ගන්න පුලුවන් කියලා හරි, එහෙම නැත්තම් සිවුරු ඇරපු එකෙකුක්යි, මහන නොවෙච්ච එකෙකුයි අතර වෙනසක් නෑ කියලා හිතලා (මහන වීමෙන් දරුවා වැඩිහිටියෙක් උන්නට පස්සෙ හානියක් දකින්න නෑ ) හිතලා මහන කරන එක හරිද ?

    දරුවෙකු පන්සලක් නැවැත්වීම අම්මා තත්තා ලඟ ඉන්නවාට වැඩිය හොඳද ?
    අනිත් අයට ආදරය කිරීමට දරුවා ඉගෙන ගන්නේ අම්මා තාත්තා හරහා ලැබැන ආදරයෙන් නෙවෙයිද
    දරුවෙකුට තමන්ගේ හිතට දැනෙන දුක බය ගැන කියන්න දෙමව් පියන්ට වැඩිය හොඳ කෙනෙක් ඉන්නවාද

    දරුවෙකුට තමන්ගේ පවුල තුලින්ම ආදරය ආරක්ශාව ලැබෙන තත්ත්වයක රටක් බවට අපේ රට පත් කරන්න මහන්සි ගන්න ඕන නැද්ද

    ඔබ ඔබේ පොඩි එකාව මහන කරනවාද – ඔබට ඔබේ පොඩි එකාව පිට තැනක නවත්ත සැනසිල්ලේ නිදා ගන්න පුලුවන්ද ( පන්සල් වල වෙන දේවල් දැන දැනම )

Comments