මුස්ලිම් පර්දාව හා සිංහල බෞද්ධ සාරිය

Posted on September 5, 2010 by beyondframe


 
 
16 Votes


ගැහැණියකගේ හිසේ සිට පාදාන්තය දක්වා වැසෙන සේ ඇදිය යුතු යැයි සැළකෙන, සමහර විට ඉතිරිව ඇති දෙනෙත ද යාම්තම් පෙනෙන පරිදි පමණක් ඉතිරි කොට එයද දැලකින් වසා දැමීම ද ඇතුළත්, පර්දාව ශිෂ්ඨ සමාජයක් විසින් අනුමත කළ යුතු ද?

මේ ගැන අපට – සිංහල බෞද්ධ අපට- මතයක් දැරිය හැකි ද? විශේෂයෙන් සිංහල බෞද්ධ පාසල්වල විදුහල්පතිවරු අම්මලාට සාරිඅන්දන වටපිටාවක එහි අරුත කෙසේ තේරුම්ගත යුත්තේ ද?

සංවේදී ප්‍රශ්නයක් වුව මෙය කතා කිරිම යහපත් යයි සිතුවෙමු.

ගැහැණියකගේ මේ පර්දාව ඇදීමට ප්‍රතිපක්ෂය වන්නේ එක්කෝ කුඩා බිකිණියකින් සැරසීමය. ඒත් නැත්නම් නැදම ඉදිම ය. එහි හොද නරක ද කතා කළ යුතු ය.

මේ ගැන ආගමික මතයක නොඉද බලන්නට හැකි නම් හොද ය. මේ උත්සහය ඒ සදහා ය.

පළමුවෙන්ම කිව යුත්තේ ඇදුම, අදින්නාගේ පෞද්ගලික රුවිය අනුව විය යුතු යයි කියා අපට මෙයින් ගැලවිය හැකි බව ය. එවිට මුස්ලිම් කාන්තාවන් අදින්න රුචි වන්නේ පර්දාව නම් එයත් බටහිර කාන්තාවන් අදින්නට රුචි වන්නේ බිකිණිය නම් එයත් අනුමත කර අපට අපේ අම්මලාට සාරි ඇන්දවිය හැකි ය.

එහෙත් ‍ඇදුම සම්බන්ධයෙන් කතාව ඒ තරම් සරල නැත. ඇදුමක් කෙනෙකුට පහසුව සැළසිය යුතු ය. අනෙත් අතට දුටුවන්ගේ ආසාවන් කුලප්පු නොකරන මට්ටමක තිබිය යුතු ය. ඒ නිසා පර්දාව ගැනත් බිකිණිය ගැනත් සළකතොත් ඒ දෙක ම අන්ත දෙකක් ලෙස සළකා බැහැර කළ හැකි ය.

පර්දාව සම්බන්ධයෙන් තව අතුරු කතාවක් තිබේ. ඒ මෙය අන්දවනු ලබන්නේ සමාජ තහංචි විසින් බව ය.

බොහෝ තැන්වලින් බිකිණිය බැහැර කරවනු ලබන්නේ ද සමාජ තහංචි නිසා ය.

දියුණු සමාජයන්හි මේ ඇදුම සංවාදයට බදුන් කරන අතර තැනට ගැලපෙන ඇදුමක් තෝරාගැනීම ගැන ඔවුන්බොහෝවිට සබුද්ධික ය. ඒ ගැන සෝෂල් එටිකට් කියා විෂයක් යටතේ හැදෑරිමක් ද ඔවුහු කරති.

බිකිණියක් හෝ අමුඩයක් පවා නැතිව සිටිය හැකි වෙනම නිරුවත් කදවුරු පවා අනුමත කර ඔවුන් විසින් පවත්වාගනු ලබන්නේ ඒ නිසා ය.

එහෙත් බොහෝ නොදියුණු රටවල  ඇදුම සම්බන්ධයෙන් ඇත්තේ එවැනි සබුද්ධික තීරණ ගන්නා ක්‍රියාවලියක් නොවේ. සමාජ සම්ප්‍රදායන් හා මතවාදයන්ගෙන් අන්ධ ලෙස අදහනු ලැබ ගන්නා තීරණයන් ය. ඒවාට මිනිසුන් යටත් කරවීම තුළ යම් ආකාරයක මතවාදීමය ආධිපත්‍යයක් සමාජය වෙත පැතිරවීමේ අනුහස ද ඒ යටත් කරවන්නන් විසින් ලබා ගෙන තිබේ. ඇත්තටම ඇදුමෙන් ලබන ප්‍රයෝජනයට ද වඩා වැඩි ප්‍රයෝජනයක් ඔවුන් ලබන්නේ මේ යටත් කර ගැනීම හරහා ය.

තමන්ගේ ගැහැණියට පර්දාවක් ඇන්දවීමට බල කරන, එසේ නොකරන අයට දඩුවම් පැමිණවීමට කටයුතු කරන, මුස්ලිම් කණ්ඩායම් ද පාසැලට සාරි ඇද ගෙන ඒමට අම්මලාට බල කරන, එසේ නොකරන අය හරවා යවන, සිංහල බෞද්ධ විදුහල්පතිවරුන් ද කරන්නේ එයයි.

ඒ වෙනුවට ඇදුම නිදහසේ හා ස්වයං විනයේ සංකේතයක් වනවා නම් එහෙම දවසක ඉර වඩාත් ලස්සණ වනු ඇතැයි යනු අපේ හැගීම ය.

එවැනි දවසක නිදහස් මිනිසුන් විසින් ඇදුමේ ආවරණයේ හා නිරා‍වරණයේ ප්‍රතිවිපාක පිළිබද විද්‍යාත්මක දත්ත පදනම් කරගෙන තම ඇදුම් ස්වේච්ඡාවෙන් තීරණය කරනු ඇත්තේ ය.

කොන්ත නෝනාගේ හැට්ටය කොන්ත නෝනාට ඕනෑ විදිහට ය. කොන්ත නෝනා යමක් කමක් තේරෙන ගෑණියක් කර ගැනීම සමාජය සතු වගකීමකි. එය ඉටු නොකර ඇගේ හැට්ටයේ දිග පළල ගැන අනම් මනම් කියා කොන්ත නෝනාට අවමන් කිරීම කොන්ත නෝනාගේ නිදහසට කරන ඇගිලි ගැසීමකි.

එක් එක් විකාර ඇදුම් අදින්නට මිනිසුන්, විශේෂයෙන් ගැහැණුන්, පෙළඹෙන නිසා ආගම කරන ආකාරයේ මැදිහත්වීමක් ඒ සදහා අවශ්‍ය නම් විද්‍යාවට එය වඩා තියුණු ආකාරයට හා වඩා යහපත් ආකාරයකට කළ හැකි ය. මේ උදාහරණයේදී නම් ඒ සදහා අවශ්‍ය වනුයේ ඇදුම පිළිබදව – එහි මනෝවිද්‍යාව පිළිබදව- කරන ලද පර්යේෂණයන්ගේ ප්‍රතිඵල සමාජය ඉදිරියේ තැබීම ය. වෙනත් ආකාරයකින් කියන්නේ නම් ආගමික තහංචි පනවීම පසෙක තබා ඒ වෙනුවට විද්‍යාත්මක දැනුමෙන් මිනිසුන් සන්නද්ධ කිරීම කිරීම ය.

Posted in: Uncategorized
Be the first to like this post.
62 Responses “මුස්ලිම් පර්දාව හා සිංහල බෞද්ධ සාරිය” →

  1. Islam-in-Sinhala

    September 5, 2010

    ඉස්ලාමයට අනූව, භාර්යාව දියණියන් හෝ අනෙකුත් කිනම් මුස්ලිම් කාන්තාවක් වූවත්, ඔවුන්ගේ ගෞරවය, සදාචාරය තකා ඔවුන්ව ආරක්ෂා කරගැනීමට අවශ්‍ය කටයුතු කිරීම අනිවාර්්‍ය ය. මෙයට අදාළ දේශනයන් හා ප්‍රායෝගික වැඩ පිළිවෙලක් ගෙන දෙන අගනා ජීවන සැලැස්මක් ඇත්තේ නම් එය ඉස්ලාම් පමණ ය.

    http://bit.ly/9tN1yV

    වැසි කාලයට වැස්ස තදින් වසින විට තෙමීමෙන් නොයෙක් ලෙඩ රෝගවලට මුහුණ දීමෙන් ආරක්ෂාවීම සදහා අතේ කොතරම් බරට බඩු තිබුනත් කුඩයක් ඉහලාගෙන හැම දුෂ්කරතාවක්ම විඳ දරාගෙන තමා වැස්සෙන් ආරක්ෂා කරගන්න දරන උත්සාහය මෙන් හිජාබයත් බොහෝ පිරිමින්ගේ ඇස්වලින් තම අඟ පසඟ (නොපෙනී) වසාගෙන, භයානක රෝගයක්වූ දූෂණය හා අපචාරවලින් අපව ආරක්ෂා කරගන්නා පලිහක් ලෙස සළකා එය අපේ ජීවිතයට ළංකර ගන්නේ නම් සමාජයේ සදාචාරාත්මක පැවැත්මට මඟ පෑදෙන්නේය.
    ලිංගික අපචාර හා බාල අපචාර පිළිබඳව කොතරම් යෝජනා හා අණපනත් පාර්ලිමේන්තුවේ සම්මත කළත් දිනපතා ඒවා වර්ධනය වීමක් හැර මර්ධනයක් හෝ අඩුවීමක් හෝ පෙනෙන්න නැත. කාන්තාවන් ඉස්ලාමය හඳුන්වා දෙන මෙම හිජාබය ඇඳ ගැනීමට පෙරට එන්නේ නම් මෙවැනි පිළිකුල් සහගත තත්ත්වයෙන් සම්පූර්ණයෙන් මිදීමට හැකිවන්නේය. අපරාධ ගැන බියෙන් තොරව කාන්තාවන්ට නිදහසේ තම වැඩ කටයුතු සඳහා නිවසින් පිටවිය හැකිය

    http://bit.ly/dui1iV

    Reply

    • beyondframe

      September 5, 2010

      මුස්ලිම් රටක් වූ මැලේසියාව ඒක පුද්ගල ස්ත්‍රී දූෂණ දර්ශකයේ 38 තැන පසුවනවිට ඇදුමට එවැනි තහංචි නැති ජපානය පසුවන්නේ 54 වෙනි ස්ථානයේ ය.

      සමහර රටවල මේ දර්ශකය පහළ අගයක් ගෙන ඇත්තේ ස්ත්‍රී දූෂණ සිදුනොවන නිසාම නොව ඒවා මතුපිටට නොඑන නිසා ය.

      එහෙම වටපිටාවක පවා ජපානය ස්ත්‍රී දූෂණ අතින් අඩු අගයක් ගැනීම (දර්ශකයේ ඇත්තේ රටවල් 65ක් පමණි) නිසා මේ තර්කය බිද වැටේ. අඩුම තැන හිමිව ඇත්තේ ආරියවතීට ඇණ ගැසූ එසේ ඇණ ගැසූ බව එරට රජය විසින්ම මුළුමනින්ම ප්‍රතික්ෂේප කර ඇති මුස්ලිම් රාජ්‍යයක් වූ සවුදියේ ය. එහෙත් ඒ ස්ත්‍රී දූෂණ සිදු නොවන නිසා ද ඒවා එලිපහලියට නොඑන නිසා ද යයි කවුරුන් හෝ සොයා බැලිය යුතු ය.

      අපගේ මේ මැදිහත් වීම පර්දාවට විරුද්ධව නොවේ. ඇදුම ගැන මනෝවිද්‍යාව සළකා එය තැනට සුදුසු ආකාරයෙන් තෝරාගැනීමේ නිදහස නිසි ලෙස පාවිච්චි කර ගත හැකි පරිදි ඒ අදින තැනැත්තා බලාත්මක කිරීම ගැන ය.

      එතකොට සමාජ තහංචි නැතිවාට ගැහැණුන් නිසි පරිද්දෙන් අදිනවා ඇත. එහෙම දවසකට පර්දාව සිය ගැහැණුන්ට අන්දවන්නට සිදුව ඇති මුස්ලිම් සමාජයන්ට මෙන්ම අම්මලාට සාරි ඇන්දවීමට සිදුව ඇති සිංහල බෞද්ධ විදුහල්පතිවරුන්ට එවැනි දුකක් දරා ගැනීමට සිදු නොවනු ඇත්තේ ය.

      Reply

    • pulasthi

      September 5, 2010

      ඇත්තද?ඇස් දෙක විතරක් ඉතිරි කරන්නෙ අපචාර වලින් මිදෙන්නද?සමහරු ඇසුත් වහගෙන ‍හිස් ආවරනයක් දාගෙන ඉන්නේ ඇස් වලිනුත් පිරිමින්ගෙ රාගය ඇවිස්සෙන හින්ද වෙන්න ඇති නේද?ඊටත් වඩා ගැහැනුන්ට එලියට එන්න තහනම් කලා නම් තවත් හොදයි.එතකොට රාගය ඇවිස්සෙන්නෙම නැහැ.එහෙම නේද?රාගය නොඇවිස්සෙන ඊට වඩා සරල ඇදුමක් ඇත්තෙම නැද්ද?

      Reply

    • iresh

      September 5, 2010

      මෙක නිකන් හරියට ඇක්සිලන්ට් වෙන හින්දා වාහන තහනම් කරනවා වගේ වැඩැක් නේ..

      Reply

    • කොලූ

      September 5, 2010

      එතකොට ඔය ආගමට අනුව පිරිමින්ට , සදාචාරයක් නැද්ද? මම දැකලා තියනවා අලංකාර මුස්ලිම් කොලුවො කොට කලිසම්නුත් ඇදගෙන පාරේ යනවා! සුදු කකුල් අම්මේ!

      Reply

    • Tharu22

      September 5, 2010

      අල්ලා සියලු බලදාරී දෙවියන්නම් මිනිසුන් මවන විට පිටස්තර මිනිසුන්ට කාන්තා අග පසග නොපෙනෙන ක්‍රමවේදයක් “internally generate” කරා නම් මේ විදියට ගිනි රස්නෙ මුලු සරුවාන්ගයම වෙලා ගෙන ඈදුම් අදින්න කියලා බවලතුන්ට කරදර නොකර ඉන්න තිබුනා නේද?
      පව් අහින්සක අල්ලා! පව් අහින්සක බවලත්තු!

      Reply

  2. රුකී

    September 5, 2010

    @ Islam-in-Sinhala ; “මෙයට අදාළ දේශනයන් හා ප්‍රායෝගික වැඩ පිළිවෙලක් ගෙන දෙන අගනා ජීවන සැලැස්මක් ඇත්තේ නම් එය ඉස්ලාම් පමණ ය.”
    - අනේ මහත්තයෝ ඔය වැඩ පිලිවෙල හින්ද වෙන්න ඇති සවුදි අරාබිය වගේ මුස්ලිම් ආගමේ මූල ලක්ෂය වූ රටක කාන්තාවන් දූෂනය වෙන්නෙ, අතවරයට ලක් වෙන්නෙ. ලංකාවෙන් ගෘහ සේවයට යන කාන්තාවක් අනිවාර්යෙන්ම එහි පාලකයා අතින්ද ඔහුගේ පුතා අතින්ද තවත් ඉතින් රියදුරා ඉන්නවනම්, ඔහු අතින්ද 80% ම දූෂණය වෙනවා. මම දැනට සවුදියේ ඉන්න නිසා හොඳටම දන්නවා මේ ගැන. සවුදි ගැහැනිය මුලු ගතම ආවරනය කරගෙන අර ඇරගෙන යන ඇස් දෙකට නොකරන දෙයක් නෑ. ලෝකෙ තියන හොඳම ඇස් වර්නක සහ වෙනත් දේවල් ආලේප කරගෙන යනවා. අනිත් කාරනය ඔබ හිතනවද ඔය හිජාබය හියන එක පැය 24 ම ඔවුන් ඇඳගෙන ඉන්නවා කියල. ඔවුන් ඔවුන්ගේ පාටි වලදී එම ශාලා වලට කිසිවෙකුට ඒමට නොහැකි ලෙස අගුලු ලා ඔවුන් ඔය ඔබ කියන හිජාබයයි හැම එකක්ම ගලවලා තමයි නටන්නෙ ගයන්නෙ.
    හැම තිස්සෙම ඔය පල්ලියෙ කියන ඒවා ගිරවා වගේ කියවන්න එප. ඔය මුස්ලිම් ආගම තමයි ලෝකෙ තියන එපාම කරපු ආගම. ලෝකේ වැඩිම යුද්ධ ගානකට මූල බීජය වෙලා තියෙන්නෙ ඔය මුස්ලිම් ආගමයි. වැඩිම ත්‍රස්ත්වාදී කොටස් බිහිවී තියෙන්නෙ ඔය මුස්ලිම් ආගම නිසායි. කාන්තාව කියන චරිතයට බල්ලන්ට වගේ සලකන්නෙ ඔය මුස්ලිම් ආගමයි.

    - සමාවෙන්න බියෝන් ෆ්‍රේම් මාතෘකාවෙන් පොඩ්ඩක් පිට පැන්නට.

    Reply

  3. beyondframe

    September 5, 2010

    ආගමික හා සමාජ තහංචි නැතිවාට ලබන දැනුමෙන් ස්වයං විනයක් ඇති කර ගැනීමට අපට බලාත්මක විය හැකි බවත් දියුණු රටවල් විසින් එසේ කර ඇති බවත් මේ සටහනෙන් ගෙන එන පණිවුඩයයි. මා වඩාත් කැමති වන්නේ ඒ පණිවිඩය ගැන ආගමික මතවාදයකින් ඔලුව කුරුවල් නොකර ගෙන බලන්නට අපට හැකි ද කියා ය. එක් ආගමක් තවත් ආගමක් හා සන්සන්දනය කිරීම සදහා අපි වෙනම වේදිකාවක් ඉදිරියේ නිර්මාණය කිරීමට අපේක්ෂා කරමු. එතෙක් මේ සංවාදය සටහනේ තේමාව යටතේ සිදුවනවාට අප කැමති ය. සංවාදයකින් අපට යමක් උගත හැක්කේ එසේ කළොත් ය.

    Reply

    • රුකී

      September 5, 2010

      නෑ මම මුස්ලිම් ආගම ගැන මේකට පරිබාහිරව කතා කලේ. අර උඩින්ම කමෙන්ට් දාලා තියෙන කෙනාගේ කමෙන්ට් එකට පිලිතුරක් වශයෙන්. කොටින්ම කියනවනම් කාන්තාව කියන වචනය කියන්නත් මුස්ලිම් එවුන්ට තහනම්. සවුදිය වගේ වෙන රටක නැතුව ඇති මේ වගේ සෙක්ස් සැටලයිට් චැනල් ගානක්. උන් නිකන් පිටතට සාන්ත දාන්ත විදියට පෙන්නලා. ගෙදරට වෙලා ඔක්කොම ජඩ වැඩ ටික කරනවා. ඒ නිසා මුස්ලිම් පුද්ගලයාට මේ පිලිබඳව අදහස් දක්වනවා තියා කොටින්ම කට ඇරලා කතා කරන්නවත් බෑ.

      Reply

  4. Anon

    September 5, 2010

    දැන් ඔය පන්සල් වලට ගෑනු ඉස්කෝල වලට (කොළඹ විශාකා වගේ) ජීන්ස්, ඩෙනිම් ඇදගෙන අම්මලාට ඒම තහනම් නොවැ.
    සාරි ඔසරි වගේ අදින්න කියලනෙ කියන්නේ.
    ඒ ගොල්ලෝ හිතාගෙන ඉන්නේ ජීන්ස්, ඩෙනිම් වගේ ඒවා සාරියට වඩා විනීතයි කියලා.

    මුලින්ම ඔය අදහස ආවේ කාටද දන්නේ නැහැ- මොකද මට නම් වැඩිය ‘හොට්” සාරි ඇන්ද කට්ටිය තමයි.

    සාරියේ ඇන්දහම බාගෙට බාගයක් හෙළුවෙන් නේ.
    බඩත් එලියේ. පිටත් එලියේ. හැට්ටය පැත්තෙන් පපුවෙන් බාගයක් විතර එලියේ. ඒ විතරක්ද, හැට්ටය මහන්නේ බොඩි ෆිට් එකට නිසා වැහිලා තියෙන ඒවාත් වැහුනාට බලන අයට ඒවායේ හැඩය හොදට පේනවා.

    ඉන්දියාවේ වත් අපේ කට්ටිය වගේ සාරි අදින්නේ නැහැ. ඒ ගොල්ලෝ අපේ අයට වඩා විනීතව ඇඟ වැසෙන විදියට අදින්නේ. අපේ මඟුල් ගෙදරකට ගිහින් බලන්න- සාරිය අදිනවා පිටිපස්සේ හැට්ටය විනිවිද පේන නූලකින් එල්ලෙන්න. හොටේ හොට්.
    වෙන කාගේ හරි නංගිකෙනක් අක්කා කෙනෙක් ඇදන් එනකොට බලලා පට්ට ආතල් එකක් ගන්න පුළුවනි. ඒත් තමන්ගේ සහෝදරියක්, දුවක් වගේ එහෙම ඇදගෙන යනකොට අනික් අය ගන්න පට්ට ආතල් එක ගැන හිතුනහම ලැජ්ජා හිතෙනවා.

    අනික සාරි ඇගේ පටලවගෙන වැඩ යන උදවියට ඒක කොච්චර අපහසුද.
    ඒකේ ඇති විනීත කමකුත් නැහැ. පහසුවකුත් නැහැ.

    සමහරවිට හොද වල් මිනිස්සු ටිකක් ගෑනු ටික ගොනාට අන්දන්න ඇති- සාරි හරි විනීතයි කියලා.
    උන්ටත් පට්ට ආතල් නේ ගෑණු ටික අමාරුවෙන් සාරි පටලවාගෙන බාගට හෙළුවෙන් එහෙ මෙහෙ යනකොට.
    නැද්ද…

    Reply

  5. Kathandarakaraya

    September 5, 2010

    ඇයි මේ ගෑනුං ගේ ඇඳුම් ගැණ පිරිමි නීති දාන්න යන්නේ?
    කවුරු දුන්ණ අයිතියක් ද ඒ?

    මේ සාරි කාතාව මං ඇහැව්වමයි. මට ඕක වුනා නං ඔය විදුහල්පතිට විරුද්දව නඩු දානවා.

    මොන පිස්සු ලංකාවක් ද මේ? යකෝ, ජිප්සීස් සුනිල් හරියට හරිනේ? මේක කොමඩි කන්ට්‍රියක්!!!

    Reply

  6. පද්දා

    September 5, 2010

    ඇඳුමට නීති දාන එක වැඩක් මැටි වැඩක් බොල. ඒ නීති ඕනෙ නැත්තේ සාමාන්‍ය ජීවිතේට විතරයි. කඩේ යන්නේ ෆර්දාවෙන්ද, සාරියෙන්ද, බිකිණියෙන්ද කියන එකට අපට නීති දාන බෑ බොල. හැබැයි, කවුරු හරි ආයතනයක් තමන් වෙතට එන අයට යම් ඇඳුමක් ඇඳන් එන්න නියම කරල තියෙනව නම් ඒක ඒ ආයතනයේ නීතිය. ඒකට ගරු කොරන්න ඕන. ඒ නීතිය පිළිගන්න බැරිනම් කොරන්න තියෙන්නේ නඩු දාන එක. බ්ලොග් පඩංගු පුරෝන එක නෙවී. බැංකුවේ නිළ අඳුම සාරිය නම් චුරු චුරු නොගා සාරිය අඳින්න වෙනවා. ඒකට කැමති නැත්නම් වෙන බැංකුවකට යන්න පුළුවන්. ඉස්කෝලෙට විනීත ඇඳුමක් ඇඳන් එන්න කියන එක ඒ ඉස්කෝලෙ නීතිය. ඒකට අකමැති නම් වෙන ඉස්කෝලෙකට ලමය දාන එකයි තියෙන්නේ. ඉස්කොලෙන් කියල නෑනෙ කඩෙ යන කොටත් සාරිය අඳින්න කියල?

    Reply

    • beyondframe

      September 5, 2010

      ඉස්කොලෙ නීතිය දණ ගාගෙන ඇතුළු වෙන එක නම් පද්දයි මායි යන්නෙ දණ ගාගෙන. දැන ගනියව් ඔක්කොම.

      Reply

  7. beyondframe

    September 5, 2010

    පාසලක නීති දෙවියන් පනවපුව නෙවෙයි. අපි වගේම මිනිසුන් පනපුව. දෙමාපියන් හැටියට ඒ නීතිවල හරි වැරැද්ද කතා කරන්න අපටත් අයිතියක් තියෙනව. සම-හරක් නම් උගේ ස්වාමියා හැරෙන්න කිව්වහම හැරෙන්නෙ අහවල් රෙද්දකට ද කියල අහන්නෙ නැතිව ගොන්නු වගේම හැරෙනව. ඒ ගුණේ නැතිවුනහම මේ වගේ පරිප්පු තමයි කන්න වෙන්නෙ.

    Reply

    • පද්දා

      September 5, 2010

      ගොනෙක් වගේ උම්බෑ ගාන සිරිත නම් බයෙන්ද ප්‍රේමෙට ලස්සනටම තියෙනව.
      බොලවු, මම ලියපු එක කියෝල බලපන්. ඒකෙ මෙහෙම කෑල්ලකුත් තියෙනව.

      “ඒ නීතිය පිළිගන්න බැරිනම් කොරන්න තියෙන්නේ නඩු දාන එක”

      Reply

      • beyondframe

        September 5, 2010

        නඩු දාන්න තමයි හදන්නෙ. ඊට ඉස්සෙල්ල විරුද්ධ පාර්ශවයෙන් මතුවෙන්න පුලුවන් තර්ක විතර්ක හොයන්න තමයි හලෝ මේක ලිව්වෙ.


  8. ranga

    September 5, 2010

    ඈ බං බිකිනියක් ඇදගෙන බැරැක් ඔබමා ඉස්සරහට ගිය කෙනෙකුට ඩොලර් මිලියන 300 මුදලක් දෙන කතාවක් කිව්ව.
    අනේ කාලෙ වනේ වාසේ ..

    ඇ බං අපි දහම් පාසල් ගිය කාලේ ආතල් ගත්ත හැටි මතකෙයි ?
    බුරිය පේන්න, ඉන්න කෙලි පොජ්ජ දැකල අපේ මවිල් ඉස්මවිල් වුන්නැතෙයි? ඇයි ඉතින් එ කාලෙ අප්‍රබංශනෙ..

    ඕලෙවල් කොරද්දි අලුත ආපු මිස් මරු ෆිගර් එක. එන්ගිරිසි ඉගැන්නන වෙලාවට කොල්ලො කුරුට්ටො පන්තියෙ.සුදට සුදේ බඩ ගෙඩිය එලියේ.පොත බලල හරි දාන්න පහත් වෙනකොට ලස්සන ජම්බෝල දෙක දැක්කම අම්මපා මතක් වෙනව අපහු ඒ කාලෙට යන්න.

    ඉට පස්සේ එ ලෙවල් කොරද්දි ක්ලස්ස් ගිහින් එද්දි, හවස් ජාමේ ගාමන්ට් වැඩ ඇරල බස් එකේ ගෙදර එන කැකුලියොන්ට ජැක් පාර දැම්ම කාලයක්.

    දැන් ඉතින් කසාදයක් කොරල කෙලි පොජ්ජ දෙන්නෙකුගේ තාත්ත කෙනෙක් වෙලා.අපි කොරපු දේ දැන් කාලේ කොල්ලො ඊට වඩා හපන්,

    මට දැන් උන්ගෙන් දරු පැටව් ටික පරිස්සම් කොරන්න වෙලා.

    Reply

    • Binary 1001011

      September 5, 2010

      ඔයා ඒකාලෙ වල් බට්ටෙක්නෙ ඈ!
      මම හිතන් හිටියෙ ඇම්ඩන් කතාවල විතරයි ඔහොම චරිත ඉන්නෙ කියලා!

      Reply

    • arunasir

      September 8, 2010

      මේ ආත්මේ කරපු දේවල් මේ ආත්මෙම ලැබීමේ පින. මමත් ගොඩක් දෙනෙක්ට කියලා දෙන්න හදනවා ඔක එහොම වෙනවා කියලා. කෝ ඉතිං කව්ද අහන්නේ….

      Reply

  9. beyondframe

    September 5, 2010

    මේකේ පර්දාව ගැනත් සාරිය ගැනත් සදහන් වෙතත් සටහනේ අරමුණ ඒ දෙක සමාන කිරීමට සන්සන්දනය කිරීමට හෝ ඒ‍ දෙක උපහාසයට ලක්කිරීමට නොවෙයි.

    ඇදුම සම්බන්ධයෙන් පමණක් නොව වෙන ඕනෑම තහංචියක් සම්බන්ධයෙන් අපට තහංචි දානවාට වඩා යමක් කිරීමට තිබෙන බව කීමට යි.

    ඒ මුඛ්‍ය කාරණය සංවාදයට බදුන් නොවීම ගැන තවමත් දුක් වෙමි.

    Reply

  10. තරිඳු

    September 5, 2010

    බයෙන්ද ප්රේමේ අයියේ,

    මම හිතන විදියට ප්‍රශ්නේ තියෙන්නෙ සමාජයක් සදාචාරය (morality) කියන එක නිර්ණය කරන්නේ කොහොමද කියන එක උඩ.
    “The greatest tragedy in mankind’s entire history may be the hijacking of morality by religion.”
    මෙහෙම කිව්වේ ආතර් සී ක්ලාර්ක් මහත්තයා. (දේශප්‍රේමී පාඨකයන්ට ඕනනම් ඌ පර සුද්දෙක් නිසා ඒක නොසලකා හැරිමට පුලුවන්)

    ආගම, සදාචාරය කියන දෙකම එකට පැටලිලා. මේ නිසා සදාචාරය කියන්නෙ පොදු දෙයක් නෙමේ. මුස්ලිම් මිනිහගේ සදාචාරය බෞද්ධ මිනිහාගේ සදාචාරය නෙමෙයි. රටක් නීතිය උනත් එක විදියට ක්‍රියාත්මක කරන්න බැරි ඒකයි. දෙමව්පියෙක් ලමයෙක්ට ගැහුවොත් නීතිය අනුව දඞුවම් දෙන්න පුලුවන්. ඒත් ලමා මහණකරනයට, ලමා විවාහයට, සුන්නත් කිරීමට මුකුත් කරන්න බෑ. මොකද ආගම එක්ක බැඳිල තියෙන නිසා ඒව කමක් නෑ. පර්දාව නියම කරන්නෙත්, කලිසම තහනම් කරන්නෙත් ඒ නිසයි. හැම දෙයක්ම ආගම කියන කණ්නාඩිය දාගෙන බලන්න පුරුදු වෙලා.

    පෞද්ගලික සදාචාරය (personal morality) කියන එක තීරණය කරන්න පුලුවන් විදියක් බුදු හාමුදුරුවෝ කියල දීල තියෙනවා. “අත්තානං උපමා කත්වා” තමන් අනුව හිතල බලන්න. මිනිස්සු අවංකව එහෙම කරන්න පුරුදු වෙච්ච දවසට මේ ප්‍රශ්න ගොඩක් අඩුවෙයි.

    Reply

    • Danfun

      September 5, 2010

      සදාචාරය සහ ආගමික සදාචාරය යනු දෙකක් බව පැහැදිලි කර දීම අගෙයි.

      Reply

    • කොලූ

      September 5, 2010

      // මිනිස්සු අවංකව එහෙම කරන්න පුරුදු වෙච්ච දවසට මේ ප්‍රශ්න ගොඩක් අඩුවෙයි.//
      එහෙම දවසක් ලේසියෙන් එන එකක් නැහැ.. ගෙදර බත් උයනවාට ලාබයී පහසුයී ගඩෙන් පාන් ගන්න එක. තමන්ම හොද නරක හිතා පබලනවාට වඩා ලාබයී පහසුයී, හොද නරක ටින් කෑන් ආගමෙන් ගන්නා එක.

      Reply

    • පද්දා

      September 6, 2010

      “මේ නිසා සදාචාරය කියන්නෙ පොදු දෙයක් නෙමේ.”
      පලයන් බං බයිල කියන්නේ නැතුව. ඈ බොල, අවුරුදු 6 ක ළමයෙක් ට ගල් කපන එක මොන සමාජ ක්‍රමයක් ඇතුලෙවත් වැරදි නැත්ද? සලාත් කොලේ නැත්නම් තඩි බාන්න කියන එක මොන සමාජ ක්‍රමේ යටතේ සදාචාරවත්ද? යකෝ පුරස්නෙ තියෙන්නේ මුස්ලිම් ගෑනු පර්දාව දාන එකේ නෙවෙයි බොල, ඒ පර්දාව බලෙන් දැමීම සාධාරණීකරණය කොරන්න මුස්ලිම් මිනිස්සු ගේන ගොන් / හිස් / අඳ බාල තර්ක වල. බයෙන්ද ප්‍රේමයාට නොතේරෙන කෙළිය තමයි සාරිය ඇඳින එක සාධාරණීකරණය කොරන්න කවුරුත් එහෙම එන්නේ නැති එක. උඹල දෙන්නටම කොහොමත් බෞද්ධ සමාජෙ එක්ක ආරෝවක් තියෙන බව අපි දන්නවා.

      Reply

      • කොලූ

        September 6, 2010

        //යකෝ පුරස්නෙ තියෙන්නේ මුස්ලිම් ගෑනු පර්දාව දාන එකේ නෙවෙයි බොල, ඒ පර්දාව බලෙන් දැමීම සාධාරණීකරණය කොරන්න මුස්ලිම් මිනිස්සු ගේන ගොන් / හිස් / අඳ බාල තර්ක වල.//
        ගැටලුව තියෙන්නේ, තර්කවලද? නැත්තම් බලෙන් ඇදුම් අන්දන පවතින ආයතනික නීතියේද? එහෙම නැත්තම්, නීතිය නොපෙනෙනවා වාගේ බොරුවට හැසිරී, තර්කය පමණ්ක් පෙනෙනා අඳ කමේද?


      • Who cares

        September 6, 2010

        පද්දා ඔයාට තියෙන්නේ මෙතන බියෝන්ඩ් ෆේම් එක්ක වෙනම ඇරියස් එකක්… අපිත් බියෝන්ඩ් ෆ්‍රේම් එක්ක එකඟ නොවෙන තැන් තියෙනවා. ඒත් ඇත්ත දැක්ක තැන පිළිගන්න පුරුදු වෙන්න ඕන… ඔයා කියනවා බ්ලොග් පඩංගු පුරවලා වැඩක් නැහැයි කියලා… තේරුම් ගන්න, බ්ලොග් සංස්කෘතිය කියන්නේ මොකක්ද කියලා..

        මුස්ලිම් කාන්තාවට පර්දාව දාන බලකරන සර්වාධිකාරී පුරුෂ සමාජයයන් වැරදියි… ඒ වගේම අම්මලාට සාරිය ඇඳීම අනිවාර්‍ය කරන පාසල් බලාධිකාරයත් වැරදියි… කියන්න තිබ්බේ විනීත ඇඳුමක් ඇඳන් එන්න කියලා.. කරන්න තිබුනේ අවිනීත කියන වචනයට යම් මිනුම් දඬුවක් දීලා ඒ රේඛාව අතික්‍රමණය නොකළ යුතුයි කියලා නීති පනවන එක…

        ඒ වගේම ඉහත නීතියත් ආයතනයක සේවකයන්ට යම් නිළ ඇඳුමක් නියම කරන එකත් (සාරිය වේවා, 3 පීස් වේවා) එකම තර්කයක එක්ලම පැත්තක ඉන්න සාධක කියලා තර්ක කරන්න තරම් මෝඩ වෙන්නත් එපා…


  11. කොලූ

    September 5, 2010

    Reply

  12. Hamza

    September 6, 2010

    Good idea lets do a scientific study on good dressing for women as well as men.
    Face covering Burkah is not a Must and Many many Muslim women dont cover.
    And also many cover only head (scarf/ Hijab )

    Reply

  13. ranga

    September 6, 2010

    ඇ බං සිංහලයා කවදද සාරී අදින්න පටන් ගත්තේ? මට මතක ඇති කාලෙක නම් 1800 ගනන් වල උඩුකය නිරුවත් ..
    දැන් කාලෙ සිංහලයා ඇයි වහගෙන ඉන්න කියල කියල කියන එක ප්‍රශ්නයක් ?

    http://www.imagesofceylon.com/people/p453-full.jpg
    http://bandaragama.files.wordpress.com/2009/08/rodiya-woman.jpg
    http://www.lankalibrary.com/cul/rodi.jpg
    http://www.imagesofceylon.com/people/p136-full.jpg
    http://www.imagesofceylon.com/people/p387-full.jpg
    http://www.imagesofceylon.com/people/p358-full.jpg

    Reply

    • Danfun

      September 6, 2010

      ස්තුතියි, වටිනා කියන පින්තූර ටික.

      අනිත් පින්තූරවලට වඩා මේං මේ පින්තූරේ පොඩි ගතියක් තියනවා කියලා දකින්න පුළුවන් අයට නම්, ඇයි වහ ගෙන ඉන්නේ කියලා හිතා ගන්ට පුළුවන් වෙයි මගෙ හිතේ.

      http://www.imagesofceylon.com/people/p136-full.jpg

      Reply

    • පද්දා

      September 7, 2010

      රොඩී රැහැ කියන්නේ මුළු ලංකාවම කියල හිතන් ඉන්න බූරුවෝ තමයි මේවා දාන්නේ. මූ තාම ඉන්නේ 1930 ගණන් වල. වසූරියට එන්නත් ගහන්න එනකොට දොර වහගත්ත යගේ. යකෝ ලෝකෙ දියුණු වෙලා. වස්සෙක් උනාට වස්සෙක් බව පෙන්නන්න එපා

      Reply
      • පද්දා said:රොඩී රැහැ කියන්නේ මුළු ලංකාවම කියල හිතන් ඉන්න බූරුවෝ තමයි මේවා දාන්නේ. මූ තාම ඉන්නේ 1930 ගණන් වල. වසූරියට එන්නත් ගහන්න එනකොට දොර වහගත්ත යගේ. යකෝ ලෝකෙ දියුණු වෙලා. වස්සෙක් උනාට වස්සෙක් බව පෙන්නන්න එපා
        //////////////////////////////////

        මිත්‍රයා,සංසුන්වන්න !ඔබ කියන කතා වල හරය අපි පිළිගනිමු ,නමුත් ඔබගේ ප්‍රකෝප ග්‍රාම්‍ය කතා විලාශය (Vernacular)මේ මණ්ඩපයට සුදුසු නොවේ !


    • arunasir

      September 8, 2010

      රොඩී කිව්වෙ සිංහල මිනිස්සුන්ට කියලා සාක්කි තියෙනවද??? සිංහල කියන්නේ ආර්ය සිංහල කට්ටිය මං හිතන්නේ. රොඩී කිව්වේ සිගමන් යැමෙන්, නයි නැටවීමෙන්,කුලු වෙලදාමෙන් වගේ ජීවත් උන කට්ටියක්. වරදවා සිංහල කාන්තාව මෙකට ගා ගන්න එක වැරදියි. කව්රු හරි දන්න කෙනෙක් ලිපියක් ලියනවා නම් අගෙයි.

      Reply

      • beyondframe

        September 8, 2010

        රොඩී ගැහැණුන් උඩුකය වැහෙන්න ඇදීම තහනම් කරලයි තිබුනෙ. ඒත් සිංහල ගෑනුත් උඩට ඇන්දෙ නෑ බොහෝ පළාත්වල. උත්සව අවස්ථාවකදී ඇර. රොබට් නොක්ස් කියවල බැලුව නම් දැනගන්න තිබුන.

      • තමන්ගේ ගමෙන් පිට යන එක තහනම් කරල තිබිච්ච, සිංහල රට ගැන හා රජු ගැන වෛරයෙන් හිටපු රොබට් නොක්ස්

        1. ලංකාව ගැන මධ්‍යස්ථ විස්තරයක් දෙයි කියල හිතනවද?
        2. තමන්ගේ ගමෙන් පිට නොගිය නොක්ස් ලංකාවෙම ගෑණුන්ගේ ඇඳුම් ගැන “ස්ටීරියෝටයිප්” කරල කතා කරන්නෙ කොහොමද?


      • beyondframe

        September 8, 2010

        සීගිරියෙ ඉන්න ගෑණු කවුද? උන් ලංකාවෙ නොවෙයි ද?

        ඒ චිත්‍ර ඇන්දෙත් රොබට් නොක්ස් ද?

      • ගත්තු උදාහරණයෙන් කිච් වුනාම පැනලා යන්නේ මොකද මහත්තයෝ? ඔබතුමා කොහොමද කියන්නේ සීගිරි චිත්‍ර වල ඉන්නේ ලංකාවෙ ගෑණුම තමයි කියල? සැර පෙන්දා, භේරුණ්ඩ පක්ෂියා වගේ සිතින් මවා ගත් දේත් ඇඳපු එකේ, සීගිරි අප්සරාවන්ගේන් නිරූපණට වෙන්නේ තත්කාලීන සිංහල කාන්තාවන් බව කියන්න ඔබතුමාට තියෙන සාක්කි මොනවද?


      • beyondframe

        September 8, 2010

        An article in the most recent edition of The Thatched Patio, published by the International Centre for Ethnic Studies attempts to throw some light on this controversial subject. The writer is Dr. Mrs. Nira Wickremasinghe, a graduate of Sorbonne and Oxford, who is now a staff member of the History and Political Science Department at the Colombo University.

        Entitled “Some Comments On Dress In Sri Lanka”, the article reveals some surprising facts, especially on women’s attire in ancient Lanka.

        Nira details the topless tradition of Sri Lankan women according to evidence presented by historical sources.

        පෙරමුණේ රාල ගොයියා දැන් කියාවි බටහිර අධ්‍යාපනය ලබපු ගෑණියෙක් නෙ මේ කියල. පෙරමු‍ණේ රාලලාට සාක්කි මොනව ගෙනාවත් වැඩක් නැහැ. අඩුම ගානේ සාක්කි කාර‍යාගේ නහයවත් ඇදයි කියල කියාවි වෙන කියන්න දෙයක් ඇත්තේම නැත්නම්.

      • බියොන්ඩ් ෆ්‍රේම්, ඔය කියන එකෙත් කියන්නේ ස්ත්‍රීන් ගෙන් කොටසක් ගැන විතරයි. උඩු කය වහන්නේ නැති එක ලංකාවේ පොදු සිරිත කියන එක කියන්න තවමත් ඔයා කිසිම සාක්කියක් දුන්නේ නෑ. අනික ඔය වගෙම සාක්කි තියෙනවා බිතුසිත්වම් වල හා පුරාණ පොත්පත් වල ස්ත්‍රී ඇඳුම් ගැන.

        අනික මෙතන කතා වෙන නිමිත්ත රොඩියන් උඩු කය නොවසා හිටියට ඒක අදට ගැලපෙන්නේ නෑ කියන එක. වල්ගෙ පාගගෙන මොකද දඟලන්නේ?


      • Ritigala Jayasena

        September 8, 2010

        BTW, I don’t think we need to debate on whether Sigiriya frescoes depict the true dress code of women at that time or whether it is fantasy art, whether Rodi dress code was accepted mainstream etc etc. Whatever the dress code before the colonial era for the “Ariya Sinhala” women at that time was; we can safely agree that it was NOT the modern day Saree or other Victorian morality influenced former colonial dresses. Also, we have to agree that Rodi dress code “agreed” as fitting for that particular caste.

        Even the disgust that some of the commenters here have expressed about women’s dressing themselves such that curves of their body are visible; is a result of Victorian morality ingrained unto us by the generations of brainwashing. If the ancient Sri Lankans thought that curves in women’s body are taboo, then the Sigiria frescos, varioustemple paintings, the Isurumuni carvings could have been very different!

      • SIRඅරුණ ,
        1/රොඩී කියන්නේ සිංහලයින්ට නොවන බවට සාක්ෂි තියනවද?

        2/සිංහල කියන්නේ ආර්ය කියා සාක්ෂි තියද?

        3/Hitler ඔහු අයත් කිව්වෙත් මේ Aryan race එකමද ?


  14. ජංජුං

    September 6, 2010

    දැන් බලන කොට සාරියත් ඉන්දියාවෙන් ආනයනය කරපු එකක්. මම අහල තියෙනව සාරිය ,ඉන්දියන් සාරිය කියා හඳුන්වනව. එතකොට ඔය විසාකාවෙ අන්දවන්නෙ ඉන්දියන් ඇඳුමක්.මවක් කලිසමක් කමිසයක් ඇඳල පාසැලට ආවට ඇති වැරැද්ද? ඇදුම් අදින්නෙ විලි සංගෙ වහන්නයි.
    මම දන්න පිළිවෙලට සිංහල බෞද්ධ ඇඳුම් කියල තියෙන්නෙ හාමුදුරුවරුන් අඳින සිවුර පමනයි. මා වැරදි නම් නිවැරදි කරන්න.
    අපේ සමහර ගෑනු කට්ටිය සාරිය අඳින්නෙ බුරිය ලඟ ඉදල වියතක් විතර ඉඩ තියල.හැට්ටය අදින්නෙ බෝනික්කෙකුට අන්දවනව වගේ! හැබැයි මේ වගෙ සාරි ඇදල පාසැල් එන්න පුලුවන්. මුලු සර්වාංගෙම වැහිච්ච කලිසමයි කමිසෙයි ඇදන් මවකට එන්න බැහැ. මේක අදාල උදවිය හා අධ්‍යාපන ලොක්කො කල්පනා කර බැලුවොත් හොඳයි!!

    Reply

    • arunasir

      September 8, 2010

      කොන්දක් තියේ නම් පාසල් සංවර්ධන සමීතිය කියන එකට කරන්න පුළුවන් එකක් ඔය. ගැති උනාම ඔහොම තමයි. අනික ගොඩක් ඔය කියන ගනයේ පාසල් වල පිරිමි ගුරුවරුන් අඩුයි. හේතුව ප්‍රශ්න ඇසීම හා පාලනය සමග සංවාද.

      Reply

  15. beyondframe

    September 8, 2010

    පාසල් සංවර්ධන සමිතිවල ඉන්නේ “සිංහල බෞද්ධ” කියන ලේබලය අලවගත්ත මිනිස්සු. ඒ ගොල්ලො සිංහල බෞද්ධකම පෙන්වන්නේ ගෑණුන්ට සාරි අන්දවලා.

    Reply
  16. රොඩී අනාවැකිය සහ රත්නවල්ලි කුමරිය
    http://chitthra.blogspot.com/2010/09/blog-post_08.html

    Reply
  17. මේ කතාවට සම්පුර්ණ අදාල නැතත් some nice reading:Enjoy!

    සිගිරිය චිත්‍ර – H.W.කුමාරතුංග
    http://chitthra.blogspot.com/2010/09/hw.html

    Reply
  18. පෙරමුණේ රාළ said:

    තමන්ගේ ගමෙන් පිට යන එක තහනම් කරල තිබිච්ච, සිංහල රට ගැන හා රජු ගැන වෛරයෙන් හිටපු රොබට් නොක්ස්

    1. ලංකාව ගැන මධ්‍යස්ථ විස්තරයක් දෙයි කියල හිතනවද?
    2. තමන්ගේ ගමෙන් පිට නොගිය නොක්ස් ලංකාවෙම ගෑණුන්ගේ ඇඳුම් ගැන “ස්ටීරියෝටයිප්” කරල කතා කරන්නෙ කොහොමද?
    ////////////////////////////

    එදා හෙළදිව ග්‍රන්ථය මුලසිට අපක්ෂව කියෙව්වනම් මෙවැනි ප්‍රකාශයක් නොකරන බව මම විස්වාස කරමි, ඔබ රොබට් නොක්ස් රජු ගැන වෛරයෙන් හිටිය කියන්නේ කුමක් පදනම් කරගනද?

    තමන්ගේ ගමෙන් පිට යන එක තහනම් කරල තිබිච්ච කතාව සත්‍ය නමුත් එම නීතියට රජු Blind Eyeදුන්න බව රොබට් නොක්ස්ම පවසනවා සහ තමන් වියු පන් තොප්පි වෙළදාමට බොහොවර ගමෙන් පිටව ගිය බව ප්‍රකාශ කරනවා,
    “තමන්ගේ ගමෙන් පිට නොගිය නොක්ස් කියා ඔබ කියන කතාව මුලාවක්, නොක්ස් ව උඩරට රාජ්‍යට කුදලගන අහසෙන් නෙමෙය්නේ ගෙන අවේ?

    Reply
  19. පෙරමුණේ රාළ said;ගත්තු උදාහරණයෙන් කිච් වුනාම පැනලා යන්නේ මොකද මහත්තයෝ? ඔබතුමා කොහොමද කියන්නේ සීගිරි චිත්‍ර වල ඉන්නේ ලංකාවෙ ගෑණුම තමයි කියල? සැර පෙන්දා, භේරුණ්ඩ පක්ෂියා වගේ සිතින් මවා ගත් දේත් ඇඳපු එකේ, සීගිරි අප්සරාවන්ගේන් නිරූපණට වෙන්නේ තත්කාලීන සිංහල කාන්තාවන් බව කියන්න ඔබතුමාට තියෙන සාක්කි මොනවද?
    …………………………………..
    වීර විභීෂණ පෙරමුණේ රාළ තුමනි,

    1/සීගිරි චිත්‍ර වල ඉන්නේ තත්කාලීන සිංහල ලංකාවෙ ගෑණු නෙමේ කියන්න ඔබට තියෙන සාක්කි මොනවද??

    2/සැර පෙන්දා, භේරුණ්ඩ පක්ෂියා ,ජාතික කොඩියේ සිංහයා සම්පුර්ණ සිංහල කලාකරුවෙකුගේ ම සිතින් මවා ගත් නිර්මාණද?
    නොමැතිනම් ලෝකයේ වෙනත් නිර්මාණ copy කර සිංහල ආරුඩයක් දීමක්ද?

    Reply
  20. මේ සාකච්ඡාවට අදාල තොරතුරු කීපයක්. මගේ මිත්‍රයෙක් පර්යේෂණයක් කළා පංසල් චිත්‍ර ආශ්‍රයෙන් මොඩර්නිටි පිළිබඳ අදහස ඒවායේ නිරූපණය වන ආකාරය ගැන. ඔහු කළේ බ්‍රිතාන්‍ය පාලන කාලයට පෙර යුගයට අයත් පංසල් චිත්‍ර බ්‍රිතාන්‍ය යුගයේ ඉදිවුණු පංසල් චිත්‍ර හා සැසඳීම. ඒ හරහා ඔහු කියන එක දෙයක් තමයි කාන්තාවන්ට උඩුකයට වස්ත්‍ර ඇන්දවීම පුරුදු කරන්නේ යටත් විජිත කාලේ කියල.

    ඔහු පෙන්වා දුන් තව කරුණක් තමයි ඇතැම් පැරණි විහාර චිත්‍රවල ශෘන්ගාරාත්මක රංගනයක යෙදෙන කාන්තාවන් උඩුකයට තනපටක් බැඳ සිටින අතර එය නරඹන කාන්තාවන් උඩුකය නිරුවත්ව නිරූපනය කර තිබීම. මේ හරහා ඔහු මතු කරන තර්කය නම් උඩුකය වැසීම සම්බන්ධ අද තිබෙන අදහසට හාත්පසින් ම වෙනස් අදහසක් පැරණි සමාජයේ තිබූ බව. එනම් ස්වභාවිකව පහතට බරව පවත්නා පියයුරු ඔසවා බැඳ නිෂ්චිත හැඩයක් දීමෙන් කරන්නේ පිරිමින්ගේ ලිංගික ආකර්ෂණය ඇදගැනීම බව.

    කේරලයෙන් ලැබෙන සාධක ආශ්‍රය කරගෙන ඔහු කියා සිටියේ මුළින් ගැහැණුන් උඩුකය වසා ඇඳීම සැලකුවේ ‘වල්කම’ ප්‍රදර්ෂනය කිරීමක් හැටියට බව. ඒ නිසා උඩුකයට වස්ත්‍රයක් ඇඳීමට තැත් කරන තරුණ ගැහැනුන් වඩිහිටි ගැහැණුන්ගේ තදබල විරෝධයට පාත්‍ර වූ බව. එසේ වූ එක් කාන්තාවක් ලියා තබන ලද වාර්තාවක් ද ඔහු මට කියෙව්වා. එය ඉතාම හිත් ගන්නා සුළුයි. එක් විවාහක තරුණ කාන්තාවක් උඩුකයට යමක් ඇඳීමට දැඩි ලෙස ආසා කරනවා. නමුත් ඇගේ නැන්දම්මා එයට තදින් ම විරුද්ධව ඉන්නවා තම ලේලිය වල් ගෑනියක් ලෙස ප්‍රදර්ශනය වීමට අකමැති නිසා. තරුණ කාන්තාවගේ සැමියා තම බිරිඳ උඩුකයට වස්ත්‍රයක් අඳිනවාට කැමතියි. ඒ නිසා මේ කාන්තාව කරන්නේ රෑ සැමියා සමග යහනට යනවිට උඩුකය වැසෙන සේ ඇඳුමක් ඇඳගැනීමයි. මේක ඇහුවාම මට හිනාව නවත්තගන්න බැරි උනා.

    නමුත් මේ කරුණු අනුව පෙනෙන දේ තමයි ශෘංගාරය, විළි වැසීම, ශිෂ්ටත්ත්වය වැනි සංකල්ප ද අන් බොහෝ සංකල්ප මෙන් ම හැම දා එකම ආකාරයෙන් නොවූ බව. නමුත් අප මුහුන දෙන ප්‍රධාන ගැටළුව වන්නේ මේවා විස්තර කර දෙන්නේ කොහොම ද කියන එකයි. හේතුව බොහෝ දෙනා අද ඔවුන් හඳුනා ගන්නා ශිස්ටත්ත්වය සැම දා අද දකින ආකාරයෙන්ම තිබුණා යැයි සිතීම නිසා හා ඊට වෙනස් යමක් තිබුණ යැයි පිළිගැනීම මදි කමක් සේ සැලකීම නිසා.

    Reply
  21. පෙරමුණේ රාළ said:

    තමන්ගේ ගමෙන් පිට යන එක තහනම් කරල තිබිච්ච, සිංහල රට ගැන හා රජු ගැන වෛරයෙන් හිටපු රොබට් නොක්ස්….
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>..

    හිරේට නියම වෙන පුද්ගලයා නඩුකාරයා සමග තරහවෙනවද?

    2/රජු සමග හා සිංහල රට ගැනතරහවෙන්න තරම් රොබට් නොක්ස් බොලදෛ ඔබ සිතන්නේද ?

    3/ සිංහල රට ගැන හා රජු ගැන වෛරයෙන් සිටිය බවක් ඒ පොතෙහි කවර පරිච්චේදයක්,කියමනක් ,වගන්තියක් අනුව ඔබ තීරණය කරන්නේද ? ඒ මක්නිසාදයත් එම මුළුමහත් ග්‍රන්ථය පුරා අන්තර්ගත වී ඇත්තේ සිංහල රටට ඔහු කොතරම් ඇලුම් කරාද සහ එය ඔහුගේ දෙවන මව්බිම තරම් වටිනා බවය!

    ඔහු එම පොත ලියා මුද්‍රණය කරේ ඔහුගේම පෞද්ගලික මුදල්වලින් බව මගේ කල්පනවෛ,නැවත එම ග්‍රන්ථය විකුණා ඔහු ලාභ ලැබූ බවක් හෝ මුළික මුදල නැවත උපාය ගත්බව හෝ මා අසා නොමැත,එවැනි පටු වාණිජ අරමුණක් එහි නොමැතිබව වටහාගත හැක .එසේනම් ,සිංහල රටට ආදරයක් නැත්නම් (in conscious or unconscious mind)එම රට අළලා පොතක් ලියෛද?

    බොරු සීයක් කියනවට වැඩ හොදෛ පෙරමුණේ රාළ මුසාවාද ……සිල්පදය රකින එක !
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    පෙරමුණේ රාළ said:

    තමන්ගේ ගමෙන් පිට යන එක තහනම් කරල තිබිච්ච, සිංහල රට ගැන හා රජු ගැන වෛරයෙන් හිටපු රොබට් නොක්ස්

    1. ලංකාව ගැන මධ්‍යස්ථ විස්තරයක් දෙයි කියල හිතනවද?
    2. තමන්ගේ ගමෙන් පිට නොගිය නොක්ස් ලංකාවෙම ගෑණුන්ගේ ඇඳුම් ගැන “ස්ටීරියෝටයිප්” කරල කතා කරන්නෙ කොහොමද?
    ////////////////////////////

    පෙරමුණේ රාළ,ඔබගේ මේ සංකල්ප සහ සුත්‍රය නමැති කැඩපත තුලින් මහාවංසය සහ චූලවංසය දෙස බැලුවොත් මොනවද පෙන්නේ ????

    Reply
  22. පෙරමුණේ රාළ said:තමන්ගේ ගමෙන් පිට නොගිය නොක්ස් ලංකාවෙම ගෑණුන්ගේ ඇඳුම් ගැන “ස්ටීරියෝටයිප්” කරල කතා කරන්නෙ කොහොමද?

    රොබට් නොක්ස් පලා ගිය පාරේම ලක්බිම මාධ්‍ය වේදී නුවන් ගන්කන්ද ඒ ආකාරයටම මාසයක් පමණ කාලයක් ගමන්කර ඒ පිළිබද ලිපිපෙලක් එම පුවත්පතේ පලකලා.එම ලිපි පෙළ කියෙව්වනම් එම අවසාන ගමනෙන්ම කෙතරම් ගම්මාන නගර පසුකලදෛ වැටහේ , ස්ටීරියෝටයිප් හෑ ???

    Reply

  23. we love terry jones

    September 11, 2010

    මුසල්මානයෙක් එයාගේ ත්‍රස්තවාදී ධර්මයෙන් පොඩි කොටසක් දැම්ම ගමන් වතුර එකකට සෝඩියම් දැම්මා වගේ මෙතන ඉන්න සිංහල-සිංහල පුපුරන්න පටන් ගත්තා..අරයා මුඛයෙන් සහ “මු” යන්න වෙනුවට “පු” යන්නක් ආදේශ කළ විට එන අවයවයෙන් සිනා සෙනවා ඇති…මොන කරුණ මත වුනත්, බටහිර බොහෝ ඇඳුම්, අද කාළයේ කාන්තාවට පැවරී ඇති කාර්ය භාරය අනුව, කාන්තාවකට සාරියට වඩා යෝග්‍යයි කියන එකේ තර්කයක් නෑ..

    අද මේ ලෝකයේ ස්ත්‍රී දූෂණයන් වැඩි වශයෙන්ම සිදු වන්නේ මුස්ලිම් පිරිස් අතින්..මේ සාහසික බව අද බටහිර රටවලටත් ව්‍යාප්ත වෙලා..යුරෝපයේත්, ඕස්ට්‍රේලියාවේත් අද ස්වදේශික පාසැල් දැරියන් පවා ගොදුරු කරගන්නා ව්‍යසනයක් බවට පත්වෙමින් තිබෙන්නේ මෙය..නෙදර්ලන්තයේ මේ භීෂණය කෙතරම් ව්‍යාප්ත වෙලා තිබෙනවාද කියතොත්, “අම්මේ මට මගට බැස යන්නට ඉඩ ලැබෙයිද?” (මෙය ඇය ලීවේ නෙදර්ලන්ත බසිනි.. ) යන හෙඩිම යටතේ එරට වියරු මුස්ලිම් කල්ලියක පාපතරයන් විසින් කෙළෙසූ කතක් ගැන් කවි පෙළක් ලියූ 12 හැවිරිදි දැරියකට, ඇගේම ගමේ පවා තර්ජනයන්ට මුහුණ දෙන්නට සිදු වෙලා තිබෙනවා..

    යක්ෂයාගේ ධර්මයේ සැබෑ ස්වරූපය මෙයයි…

    Reply
  24. Islam-in-Sinhala@1> හිජාබයත් බොහෝ පිරිමින්ගේ ඇස්වලින් තම අඟ පසඟ (නොපෙනී) වසාගෙන, භයානක රෝගයක්වූ දූෂණය හා අපචාරවලින් අපව ආරක්ෂා කරගන්නා පලිහක් ලෙස සළකා එය අපේ ජීවිතයට ළංකර ගන්නේ නම් සමාජයේ සදාචාරාත්මක පැවැත්මට මඟ පෑදෙන්නේය.
    >>>>>>>>>>>>……

    ඔබගේ සමස්ත උත්සාහය බොර දියේ මලු ඇල්ලීමම තමා!
    කෙසේවෙතත් ,ඔබ කියන භයානක රෝගයක්වූ දූෂණය හා අපචාරවලට ප්‍රතිකාරය ලෙස ඇදුම් ඇන්දවීම හරියට, පරහිත කාමය වෙනුවට ආත්මාර්ථ කාමය promote කිරීමකි.

    පෘතග්ජන මිනිසුන්ගේ විශ්ව ආශාව වක් වූ දෙනුවන් පිනවීමේ ආශාව සිතතුළ සිරකොට මානසික වියාධිය වැඩිකොට පිස්සු වට්ටා ස්ත්‍රී දූෂණය පෝෂණය කිරීම නවතා සිත් නිවෙන තුරු දැකබලාගැනීමට ඇතිතරම් හෙළුව තියන සමාජයක් ඇතිවන එක හොදෛ නේද?අනික රෙදිපිළි නිපදවන ක්‍රියාවලිය උව විශාල පරිසර දූෂණයක් කියා නොසිතන්නේද !
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Islam-in-Sinhala@2;ලිංගික අපචාර හා බාල අපචාර පිළිබඳව කොතරම් යෝජනා හා අණපනත් පාර්ලිමේන්තුවේ සම්මත කළත් දිනපතා ඒවා වර්ධනය වීමක් හැර මර්ධනයක් හෝ අඩුවීමක් හෝ පෙනෙන්න නැත. කාන්තාවන් ඉස්ලාමය හඳුන්වා දෙන මෙම හිජාබය ඇඳ ගැනීමට පෙරට එන්නේ නම් මෙවැනි පිළිකුල් සහගත තත්ත්වයෙන් සම්පූර්ණයෙන් මිදීමට හැකිවන්නේය. අපරාධ ගැන බියෙන් තොරව කාන්තාවන්ට නිදහසේ තම වැඩ කටයුතු සඳහා නිවසින් පිටවිය හැකිය
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>.

    ඔබ අවස්ථාවාදී යටිඅරමුනු සහිත ,ඔබගේ මල්ල තර කිරීම උදෙසා,මෝඩයන් ඉස්ලාම් දහමට අල්ලාගන්නා බිල්ලෙකි!
    පෙර ආත්මයේ ඔබ ළමුන් කරවල වාඩි වෙත අල්ලගනගිය සංසර පුරුද්දක් ඇති බව වැටහේ !

    Reply
  25. මේ සාකච්චාව ට අදාලව අප මුලින්ම වටහාගත යුතුවන්නේ රිටිගල ජයසේනයන් ගේ කතාවෛ(Victorian morality) සත්‍යි ! @; is a result of Victorian morality ingrained unto us by the generations of brainwashing. If the ancient Sri Lankans thought that curves in women’s body are taboo, then the Sigiria frescos, varioustemple paintings, the Isurumuni carvings could have been very different!

    Very True!
    නූතන ජඩ ධනවාදය ආරම්බ වන්නේ 1700 වකවානුවේදී පමණ මුල්ම කාර්මික රෙදි නිෂ්පාදන යන්ත්‍ර සමගින්, ඒ මහන රෙදි විකිණීම තමෛ ජඩ ධනවාදයේ පලවෙනි පියවර වුනේ,ඒ අනුවෛ Federal Reserve System,බැංකු බිහිවුනේ !
    රෙදි අපට ඇන්දවීමට අවශ්‍ය ධනපතින්ටමය,ඔවුන්ට ඒ සදහා අවශ්‍ය සහයෝගය ආගම ලබාදේ!

    මේ වකවානුවට පෙර අපේ මුතුන් මිත්තෝ කාමය උත්තම සැපතක් ලෙස විශ්වාස කර ඇතිබව පුරාණ රසායන වාජීකරණ,චිකිතසංග විද්‍යාවහි අරමුණු දෙස බැලුවිටද මනාලෙස පැහැදිලිවේ!තවද Kamasutra temple(The Khajuraho Group of Monuments) කියන්නේද කාමය යනු සපුරා ගත යුතු නිදහස් දෙයක්බවෛ!හැන්ගිය යුතු නොවනබවෛ!

    Reply
  26. රසායන චිකිත්සාවේ වෘෂ්‍ය රසායන -වජිකරන -ක්ෂිනබලිය රසායන යනුවෙන් ප්‍රභේධ තුනක් සදහන්ය,මේ තුනේම මුල් පරමාර්ථය නිදහස් කාමයම විය පසුව පරමාර්ථය මිත්‍යාදෘෂ්ටික බෞද්ධ ගනින්නාන්සේලා විසින් ” පින්වත් දූදරුවන් ලබමින් ,කම්සපයෙන් අනුන ප්‍රීතිමත් පවුල්ජිවිතයක් ගතකරමින් ලොකොතර සුවයත් අපේක්ෂා කිරීමය යනුවෙන් වෙනස්කරන ලදී !

    Reply
  27. තරිඳු@මම හිතන විදියට ප්‍රශ්නේ තියෙන්නෙ සමාජයක් සදාචාරය (morality) කියන එක නිර්ණය කරන්නේ කොහොමද කියන එක උඩ.

    ආගම, සදාචාරය කියන දෙකම එකට පැටලිලා. මේ නිසා සදාචාරය කියන්නෙ පොදු දෙයක් නෙමේ.

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    හිතවත් තරිඳු,ඔබගේ කතාව සමග මා එකගවෙන අතර ඒ සම්බන්දයෙන් තව දුරටත් යමක් එකතු කරමි ;

    සැමදෙයක්ම වෙනස්වන්නේ මුදල් හේතුකොට ගෙනය, සල්ලි දෙය්යන්ගේ මල්ලි කියන කතාව සතයක් බව ඔප්පුකරමින්ය .කුරානය යනු බය්බලය ඇසුරුකොටගෙන ලියන ලද සිංහල නිධන් වදුල ආකාරයේ මනස්කල්පිත පොතකි.ඒ පොත prophet මෝහම්මෙඩ් ට වාසනාව ,සැප සම්පත් උදා කරන ලදී !(Prophet Mohammed was a pedofile ,massmurder and he was the worlds first terrorist.)අද (The Qur’an / Koran) Approximate sales 800 million ඇති ලෝකයේ 2 වන තැනට විකිනෙන පොතය .Islam-in-සිංහල වැනි local sales රෙප්ලා කරන්නේ නුගත් සිංහල ජනයා මුලාකොට එහි අලවිය තවදුරත් වැඩිකිරීමය!

    ගෞතම බුධුන් පිරිනිවන්පෑ පසු එතුමා ඉල්ලමක් කරගත් කපටි ගනින්නාන්සේලා මුල් දර්ශනය විකුර්ථිකර අද දේශනා කරන්නේ දීමේ ආනිසංස ය ,ධාන දෙන්න මොනවද අවසානයේ යන්නේ ?මොනවා දෙන්න උනත් අවසානයේ වියදම් වෙන්නෙත් මුදල්ම තමා!පින් ලැබෙන්නෙත් මුදල්වලින්ම නම් මොනවටද අතරමැදි බෞද්ධ ගනින්නාන්සේලා ?කෙලින්ම මුදල් හෙවත් දෙය්යන්ගේ මල්ලිව ම අදහනවනේ?

    කතෝලික බ්‍ය්බලය තමා ලොව වැඩිම විකිනෙන පොත,ඔවුන් කරන්නෙත් ව්‍යාපාරයක්මය!දේවාලෙට ගියත් කතරගම දෙය්යන්ටත් අවශ්‍ය මුදල්ම තමා!තමන්ට ලැබෙන කුට්ටිය අනුව ධනවාදයේ දේශීය නියෝජිතයින් සහ ආගමික පොලොස්කොට්ටෝරුවන් සදාචාරය තීරණය කර ගොඩනගනවා!

    Reply
  28. පද්දා@ඇඳුමට නීති දාන එක වැඩක් මැටි වැඩක් බොල. ඒ නීති ඕනෙ නැත්තේ සාමාන්‍ය ජීවිතේට විතරයි. කඩේ යන්නේ ෆර්දාවෙන්ද, සාරියෙන්ද, බිකිණියෙන්ද කියන එකට අපට නීති දාන බෑ බොල. හැබැයි, කවුරු හරි ආයතනයක් තමන් වෙතට එන අයට යම් ඇඳුමක් ඇඳන් එන්න නියම කරල තියෙනව නම් ඒක ඒ ආයතනයේ නීතිය. ඒකට ගරු කොරන්න ඕන. ඒ නීතිය පිළිගන්න බැරිනම් කොරන්න තියෙන්නේ නඩු දාන එක. බ්ලොග් පඩංගු පුරෝන එක නෙවී. බැංකුවේ නිළ අඳුම සාරිය නම් චුරු චුරු නොගා සාරිය අඳින්න වෙනවා. ඒකට කැමති නැත්නම් වෙන බැංකුවකට යන්න පුළුවන්. ඉස්කෝලෙට විනීත ඇඳුමක් ඇඳන් එන්න කියන එක ඒ ඉස්කෝලෙ නීතිය. ඒකට අකමැති නම් වෙන ඉස්කෝලෙකට ලමය දාන එකයි තියෙන්නේ. ඉස්කොලෙන් කියල නෑනෙ කඩෙ යන කොටත් සාරිය අඳින්න කියල?

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    හමුදා මෝහනයට ගොදුරුවූ අයෙක් බව මගේ වැටහිමෛ! LEFT RIGHT LEFT……

    Reply
  29. පෙරමුණේ රාළ@සීගිරි අප්සරාවන්ගේන් නිරූපණට වෙන්නේ තත්කාලීන සිංහල කාන්තාවන් බව කියන්න ඔබතුමාට තියෙන සාක්කි මොනවද?
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    සාක්කි ගොඩක් තියනවා,ලියන්න ගියොත් පරණවිතාන ප්‍රමුක සෙසු පුරාවිද්‍යා මතධාරීන්ගේ මිත්‍යා දෘෂ්ටි ,ඔවූන්ගේ සුදුසුකම් සහ ඒම මැනුම් මාපක වල තියන අඩුපාඩු,එම පුරාවිද්‍යා මාපක සහ ධර්ශක වලින් චිත්‍ර නමැති සම්පූර්ණයෙන් වෙනස් විද්‍යාවක් අර්ථකථනය කරන්න ගොස් කරගන්න කලබගණිය,සංරක්ෂණය කරන්න ගොස් කරගත් ගොන් කම් යන එකී නොකී කාරණා ලිවිය යුතුය,ඊට ප්‍රථම එකගෙය් කෑම ගැන ඔබගේ ආකල්ප කරුණාකර අප සමග බෙදා හදා ගන්න ?

    Reply

  30. y2j

    September 19, 2010

    Piriminta kiwwa nam Thama thamange gaanunta thamanta kamathi widiyata andanna kiyala..Gataluwak na ne..Ethakota eka Un denna bala gani !!

    Reply

    • Ritigala Jayasena

      September 20, 2010

      @y2j : ගෑනියෙක් හැමතිස්සෙම පිරිමියෙක් යටතෙ ඉන්න ඔනේ කියල සම්මතයක් ලන්කාවෙ හැම සමජ කවයකම නැහැ නේද y2j? ගෑනු පිරිමි දෙගොල්ලොම තම රුචිය අනුව, අවස්තාව අනුව, ස්තානය අනුව, සමාජ සම්මතය අනුව ඇඳුම තෝරගැනීම නේද වෙන්න ඔනේ?

      I hope you were not suggesting that a female should always be under the “supervision” of a male. In old lawless societies, where physically and politically weak had to depend on physically and politically strong for protection, above concept served a purpose. Now we do not live in such a lawless society.

      Moreover, all personal and social standards are relative, and there should not be any artificial barriers against gradual changing of any of that. Any such barriers would also act as barriers for progression. The existing social barriers are hard enough, and I think we need to choose any additional legal barriers carefully (if at all)

      Reply

Comments